Meditația Liniștii

Buddha

– Meditația liniștii este o tehnică de bază, folosită adesea când alte forme de meditație, folosind sunete, sunt prea invazive. Uneori, cei care locuiesc cu tine în casă ar putea fi deranjați de o meditație cu mantre. De aceea, în asemenea cazuri această meditație este cea mai benefică.

– Meditația liniștii ar putea fi dificilă pentru începători, pentru că necesită abilități de concentrare avansate și uneori este necesar timp, experiență sau lucrul împreună cu alții pentur a putea susține acest proces.

– Este important să menținem un mediu de liniște pentru meditație.

– Pentru a începe, ne conscentrăm pe aerul pe care îl respirăm și călătoria acestuia prin nas, în josul gâtului, umplând plămânii, ieșind din plămâni, trecând înapoi prin gât și înapoi în nas.

– Conștientizăm că de fiecare dată când respirăm luăm, simbolic, în noi toată lumea, și pe măsură ce lăsăm aerul să iasă, avem încredere că, în final, se va reîntoarce. Viața noastră depinde de această încredere. Ne considerăm neatașați și nu suntem preocupați dacă aerul va reveni sau nu în plămâni. Doar stăm relaxați și avem încredere în proces.

-Dacă mintea se rătăcește în alte lucruri, de genul ce e de mâncare la cină? ce proiect are termen în curând? , luăm pur și simplu, ferm dar cu blândețe mintea de acolo și o aducem înapoi la meditație. Ne readucem la activitatea de acum.

Începem meditația după ce corpul este complet relaxat.

Metoda

1. La fiecare inspirație profundă, simțim senzația aerului care intră în nas și iese din nas. Remarcăm că aerul care intră în nas este răcoros, iar cțnd iese nările rămân călduțe. Acest lucru este foarte important.

2. Ajungem să simțim cu adevărat această senzație. Respirăm de câteva ori pentru a ne familiariza cu această experiență.

3. Când suntem pregătiți, vom număra mental fiecare repetiție. Vom face aceasta încet, de 21 ori, concentrându-ne pe senzație de fiecare dată. După ce ajungem la 21, reîncepem.

4. Repetăm ciclul de 21 respirații de 5 ori.

Important

– Când începem să lucrăm singuri, e bine să facem un ciclu de 21 respirații. După prima meditație, putem dubla numărul de cicluri de 21 respirație de la o ședință la alta (de ex. 1, 2, 4, 8, 16) until până ajungem la o durată de meditație de  10-15 minute. Odată atinsă ținta de 10-15 minute, putem să rămânem în acea stare și să ne bucurăm de energia delicioasă rezultată, care curge prin corp.

– Binețnțeles, fiecare poate face această meditație cât timp dorește.  Este bine să medităm zilnic. 5 minute pe zi e mai bine decât 10 minute o dată la două zile. Apoi vom stăpâni tehnica meditației în liniște. Este bine să fim răbdători, pentru că uneori durează câțiva ani până să ne clădim disciplina de a medita continuu timp de 20 minute.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s