relaxarea: un lucru bine de făcut

Clouds

Această tehnică de relaxare corporală poate fi executată înainte de meditații, pentru a calma corpul și a face meditațiile mai eficiente.  

În stare obișnuită, corpul se mișcă tot timpul și de obicei rămâne într-o stare de  activitate pentru a permite mișcarea. Ceea ce dorim este să aducem corpul într- mai liniștită. Aceasta are un impact semnificativ asupra minții, în special când încercăm să medităm.

Relaxarea reduce efortul creierului de a răspunde corpului.  Sistemul nervos trimite continuu informație creierului, despre localizarea și starea momentană a fiecărui mușchi. Vom relaxa fiecare mușchi, astfel îmcât creierul să nu mai fie preocupat de corp.  Tehnica de relaxare corporală face ca mintea să nu mai fie năpădită tot timpul de corp.

Mintea va avea, astfel mai puțină informație de prelucrat.  Creierul trebuie să se deconecteze de la toate simțurile pentru a atinge meditația profundă. Prin reducerea bombardamentului continuu cu informație senzorială, meditația devine mult mai eficientă. Tehnica îmbunătățește concentrarea.

Mulți au trăit meditația ca pe o tehnică dificilă până să încerce relaxarea preliminară.  Mintea seamănă cu o maimuțăî agitată în cușcă, și fără a o relaxa mai întâi poate împiedica o experiență corectă, lăsându-vă și mai agitați și furioși. Tehnica de relaxare corporală nu acționează doar asupra corpului, ci și a minții, pentru că acestea două sunt interconectate.

Tehnica de relaxare corporală

1. Găsiți un loc liniștit și confortabil în care să vă puteți așeza cu spatele drept (poate pe un scaun, sau în poziția de lotus)

2. Puneți palmele în poală, cu fața în sus.

3. Închideți ochii și respirați profund de două ori.

4. Conștientizați cum se simte fața. Lăsați mandibula relaxată. Apoi concentrați-vă pe frunte, pe lateralele capului, pe vârful capului și pe spatele capului. Vizualizați fiecare dintre aceste părți ale capului, amintindu-vă să eliberați tensiunea și încercând să vizualizați cum mușchii se relaxează. Nu vă grăbiți.  Numărați 5 respirații profunde pe fiecare zonă înainte de a trece mai departe.

5. Treceți pe rând prin fiecare dintre segmentele corpului:

a) fața, mandibula, fruntea, creștetul, tâmplele și spatele capului.

b) gâtul și umerii

c) pieptul,  brațele, palmele și degetele

d) spatele (concentrați-vă o clipă pe fiecare dintre vertebre)

e) fesele și coapsele

f) genunchii, articulațiile, picioarele și degetele picioarelor

6. La final, scanați corpul   ca să identificați porțiunile care necesită mai multă atenție. Corpul ar trebui să se simtă foarte relaxat și mulțumit. Ar trebui să vă simțiți foarte liniștiți, și totuși treji și atenți.

7. Felicitări! ACum puteți începe meditația sau orice activitate care necesită concentrarea minții. Dacă meditați, relaxarea trebuie să se încheie imediat înainte de meditație.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s