Imagine

pe ici, pe colo, prin punctele esenţiale


pe ici, pe colo, prin punctele esenţiale

să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale… Că bine zicea bătrânul Caragiale.

Undeva între disperare şi frustrare, din cauza ultimelor săptămâni în care am întâlnit oameni cu care tot lucrez de cel puţin un an, şi care sunt blocaţi în stări de care ar fi trebuit să scape de mult, realizez punctele comune ale situaţiilor: cu toţii sunt într-un prag de mare schimbare. Au o indicaţie clară asupra schimbării. Gandhi zicea că dacă vrei schimbarea, trebuie să FII schimbarea. Cu alte cuvinte, să ai curajul să scoţi capul din stratul moale şi cald cu care ţi-ai căptuşit viaţa (aceea care nu îţi place) pentru un pic de confort, şi să faci pasul acela în gol, ştiind că undeva, Cineva o să materializeze o treaptă pe care să păşeşti.

Când eşti aliniat cu talentele şi scopul tău, singurul lucru care te mai poate despărţi de acea curgere frumoasă şi plină de surprize, care e viaţa, este încăpăţânarea de a sta cantonat într-o stare fără potenţial. Ca o bilă care se află pe fundul unui castron. Acolo, la potenţialul minim, nu se mai poate întâmpla nimic, în afara înţepenelii cronice.

change 1

Şi atunci vine momentul acela, în care încrederea şi curajul îi dau fricii peste ceafă, şi păşeşti în gol. Chiar o faci. Asta îi dă bilei primul impuls, şi e uluitor cum se răsucesc toate în Univers, într-un fel paradoxal, şi se rearanjează sfidând toate regulile fizice şi ale cauzalităţii, misterios şi minunat, ca să acomodeze noua stare în care te-ai autodesenat.

Fizica cuantică a determinat că locul unei particule subatomice se schimbă când te gândeşti la ea. Avem puterea de a mişca munţii, la propriu, şi o folosim atât de puţin, încât, ca specie umană, suntem de râsul Universului. Bine-bine, dar cum schimb? Cum schimb?

E simplu… what you resist, persists, zice englezul.  În loc să te concentrezi pe situaţia curentă, fie ea o lipsă, fie un exces de lucruri, stări sau sentimente pe care nu le doreşti, ai, din nou, de făcut ceva ce sfidează tiparele cu care am fost amprentaţi din fragedă copilărie. Stai cu mintea la rezultat, nu la situaţia curentă. Concentrează-te să vezi filmul de la sfârşit la început, ca să oferi putere de manifestare acestui sfîrşti dezirabil.

seeds-of-change

Vrei iubire? Binecuvântează toate cuplurile care se sărută, înconjoară-te de lucruri pereche, nu te mai gândi de fiecare dată „păi eu nu am pe nimeni şi uită-te la ăştia”. Vrei bani? Binecuvântează tot ce e abundent: o pădure, o grămadă de bănuţi, un morman de pietre, valurile de legume de pe tarabele acestui anotimp. Vrei sănătate? Binecuvântează tot ce are mare vitalitate, de la bebeluşi la soarele de pe cer, de la fructe la oamenii care fac jogging în parc. Subconştientul tău se va deschide şi va lucra la posibilitatea ca lucrurile să fie aşa cum vrei, nu aşa cum te-ai înţepenit.

E simplu. Începe cu starea de final, şi cu recunoştinţa că această stare se întâmplă. Pentru că o dată cerut, lucrul acela e acolo, trebuie doar să îţi deschizi inima ca să îl primeşti în această Realitate în care funcţionăm.

Reclame
Imagine

claritate


claritate

Trei metode simple, de respiraţie, pentru ieşirea din confuzie:

10 minute de claritate

Funcţionează când aveţi emoţii, când aveţi de luat decizii dificile, când, pur şi simplu, nu mai ştiţi pe ce cale să o apucaţi.

Iată cum se fece: 

1. spatele drept, picioarele pe podea, depărtate la lăţimea umerilor, mâinile în poală

2. închideţi ochii, respiraţi adânc de câteva ori.

3. pentru concentrare, vă puteţi pronunţa intenţia – de pildă Subconştientul şi supraconştientul meu vor rezolva [problema X] înspre binele tuturor celor implicaţi.

4. simultan, închideţi ochii şi gura, vizualizaţi Lumina Albă cum intră prin creştetul capului şi umple corpul, în timp ce inspiraţi profund pe nas şi umpleţi întregul torace şi abdomen cu aer, în timp ce vă spuneţi „cu fiecare inspiraţie accept doar energia pozitivă şi simt calmul, concentrarea, relaxarea. ”

5. Opriţi respiraţia pentru cinci secunde

6. Simultan, expiraţi pe gură timp de cinci secunde, vizualizând un şuvoi de energie întunecată care iese din gură, ca atunci când suflaţi într-o lumânare şi vă spuneţi „cu fiecare expiraţie eliberez toată energia negativădin mine, din jurul meu şi ataşată de mine”.

7. repetaţi de 4 – 6 ori.

8. când doriţi să terminaţi, puteţi bate din palme sau pocni din degete, ca să vă reconectaţi la spaţiul fizic înconjurător.
 

Respiraţia pentru claritatea minţii

med maini

Închideţi ochii, relaxaţi umerii, puneţi mâinile în poală, căuş, cu degetele mari aitngându-se uşor. Mandibula uşor relaxată, bărbia trasă puţin înapoi pentur alinierea coloanei vertebrale, limba atinge uşor cerul gurii, în spatele incisivilor superiori.

Respiraţi uşor, normal.

Folosind mâna dreaptă, blocaţi nara stângă cu degetul arătător şi respiraţi pe nara dreaptă. Respiraţia intră şi iese uşor, constant, atenţia este concentrată pe nări. REpetaţi încă de două ori.

Continuaţi încă trei timpi cu nara dreaptă închisă în acelaşi fel,m cu degetul arătător, respirând pe stânga. Deci am respirat prin nara stângă şi cea dreaptă de câte trei ori.

Ultimele trei respiraţii se fac pe ambele nări, lent, egal şi lin, aducând mâinile la loc în poală.

Opriţi-vă pentru câteva secunde, apoi expiraţi puternic pe ambele nări, menţinând atenţia pe respiraţie.  Continuaţi să respiraţi normal şi meditaţi timp de câteva minute. 

Energizarea

Când aveţi nevoie de un energizant, când vă simţiţi împrăştiaţi, somnoroşi sau ameţiţi în miezul zilei, sau aveţi nevoie să vă concentraţi, puteţi încerca următoarea tehnică a respiraţiilor segmentate: 

  • Şezând cu spinarea dreaptă, închideţi ochii şi concentraţi-vă privirea pe punctul dintre sprâncene. Bărbia, ca şi mai sus, uşor retrasă.
  • MÂinile în poală, ca mai sus, sau în poziţia de meditaţie.
  • Tragem puternic aer pe nas, ca şi când am aspira ceva, expirând normal. Apoi schimbăm şi inspirăm normal, expirând cu putere. folosiţi cicluri de câte 4 respiraţii şi continuaţi alternanţa timp de cel puţin trei minute.

Respiraţia pe nara dreaptă

Acest exerciţiu încălzeşte, creşte vigoarea şi capacitatea de proiecţie. Se foloseşte când trebuie să fim gata de acţiune sau trebuie să îndepărtăm pânzele de păianjen în care ne-am încurcat.

  • Ca şi mai sus, şezând cu spinarea dreaptă, vă concentraţi pe punctul dintre sprâncene.
  • închideţi nara stângă cu degetul mare , toate celelalte degete în sus, mâna cealaltă în poală.
  • Ţineţi gura închisă şi respiraţi profund şi conştient pe nara dreaptă.
  • Păstraţi-vă corpul relaxat.
  • Continuaţi cel puţin  3 minute.

Claritate.