Autenticitatea, instrumentul principal în comunicarea liderului

Ne-am jucat azi cu 31 participanţi, cu care vorbeam despre cum comunicăm, şi i-am împins în corzi un pic, ca să formulăm exemple de viziune. Personală.

Alăturat, câteva idei pe care fiecare le-a formulat. Lucrurile se împart în cam trei grupuri, din ce s-a întâmplat pe aici:

???????????????????????????????
Primul tip: identificarea cu un titlu sau un proiect.

Sunt un CEo şi implementez bani criptografici în viaţa de zi cu zi. Ce fel de CEO ? Cum arată compania? Pune detalii în viziune, ca să aterizeze 😀

Sunt lider, antreprenor, care va avea propriul business, prin care oamenii vor avea şansa să fie inspiraţi şi să treacă la acţiune.  Tot aşa, cum ar fi să fim mai concreţi? Ce business? Ce vrem să inspirăm?

Sunt cel mai bun autor de melodii pop şi muzică mainstream. Chapeau, maestre. Doar să decidem teritoriul, începem cu România?

Voi deveni managerul celui mai mare spital din România. Great. Cum facem să aterizeze o asemenea viziune? Un curs de management medical ar fi un pas excelent. Contact cu oameni din zona medicală.  Spuneam în curs: după vis, viziune, obiective, important e să facem paşi.

Sunt călător şi exemplu pentru alţii în ce priveşte performanţa. Mie mi-e neclar, dacă aş fi angajatul companiei EU şi aş auzi viziunea asta nu aş pricepe dacă e o performanţă lingvistică, sau de administrare a bugetului în călătorie… sau altceva. Fiţi specifici.  

Sunt un farmacist important, descopăr o grămadă de lucurri în cercetarea clinică. Călătoresc mult şi împărtăşesc realizările cu familia şi prietenii. O viziune perfect realizabilă. Întrebarea e: aşteptăm bugetul din 2025, când vor fi bani de cercetare în România, sau căutăm program de cercetare în EU? întreabă-te tot timpul care e pasul următor care te poate apropia de viziune şi aplică-l. Nu uita să faci asta când comunici către oamenii pe care îi conduci. Totdeauna, oferă o viziune de termen lung şi una de termen scurt.

Sunt un lider care oferă training la diferite conferinţe şi inspiră oamenii. Ce lipseşte de aici? un pic de cumCare vor fi conferinţele? De care? pentru cine? ce fel de inspiraţie ofer? cine participă, de fapt la conferinţele astea? Mă duc la conferinţe de tipul ăsta ca să văd cam ce se face?…

I am a business woman and I run my own company. Foarte clar şi la obiect. Ce te face o femeie? Cartea de vizită pe care scrie managing partner? Suntem la o vârstă la care scopul clar e cariera… nu uitaţi de cei care vă iubesc şi pe care îi iubiţi. Echilibrul între personal şi profesional este esenţial, fie că vorbim despre noi sau despre ce vom face cu echipa pe care o conducem. Un lider care nu poate pune nimic personal în mesajul profesional va fi perceput  ca „sec” şi riscă să nu poată motiva.

Eu sunt directorul SRI-ului. Really cool :D, cam ce competenţe are un director de SRI?… Şi cum le putem dezvolta?… şi cam care e traseul prin care eu, muritor de rând, pot ajunge director la SRI? _Se potrivesc toate astea cu talentele mele şi cu valorile mele?  Uneori, un job, privit din afară, e fermecător, iar când ajungi înăuntru îţi smulgi părul din cap, fir cu fir.

Sunt un profesionist în tranzacţii . Am fondat o companie de investiţii şi le arăt angajaţilor strategia mea de tranzacţionare.  Din nou, o afirmaţie clară. Asiguraţi-vă că ştiţi ce conţine viitorul pe care îl formulaţi.  A propos, viitorul începe azi. Momentul de creaţie e azi.

Sunt proprietarul şi managerul a trei companii.  Important, când formulăm o viziune, e să spunem cine  este persoana sau compania care face obiectul viziunii şi cum contribuie aceasta  la rolul social pe care îl are compania sau persoana. Repet ce am povestit în prezentare: banii sunt un rezultat secundar. O companie produce bani pentru că serveşte un scop social. La fel şi o persoană. Care e scopul social, deci?

Sunt CEO.ul unei companii româneşti care a bătut Mercedesul, Audi, Rover, BMW, Lexul şi pe alţii la vânzări.  Compania se cheamă cumva Dacia?… Pentru că da, se poate. Apoi, un pic de claritate a propos de criterii. Cele mai vândute mărci, ever, sunt, conform Wikipedia,

lfa Romeo
1979 Alfasud ti
Alfa Romeo Alfasud 1972–1989 1,017,387.[28]
American Motors
AMC Hornet.
AMC Hornet 1970–77 Approximately860,000.[29][30]
Aston Martin
Aston Martin DB7 Volante.
Aston Martin DB7 1993–2003 7,000[31][32]
Autobianchi
1973 Autobianchi A112 E.
Autobianchi A112 1969–1986 1,254,178.[33]
BMW
First generation BMW 3 Series coupé.
BMW 3 Series 1975–present Over 9,500,000 to 2005.[34]

Stabileşte criteriile de referinţă. Spune clar cu ce te compari. 

Sunt un antreprenor care va dezvolta fiecare ocazie care va ajuta societatea să funcţioneze mai bine. Categoric, societatea nu va accepta decât produsele sau serviciile care o fac să facă ceva mai bine. Dilema antreprenorului e să aleagă acea ocazie pe care vrea să o exploateze, şi apoi să meargă până la capăt cu implementarea. 

Sunt un actor care va motiva şi conduce oamenii şi tinerii să îşi urmeze visurile şi să treacă la acţiune. Interesant rol. Plecăciuni şi succes 😀

 

???????????????????????????????Trecem la al doilea grup: identificarea cu scopul.  Un pas mai profund în stabilirea ţintelor personale, pentru că relaţionează direct cu talentele şi abilităţile noastre.

Sunt un motivator şi un activator, şi sunt aici să fac ceva valuri, să schimb vieţile oamenilor cu care intru în contact  cu ajutorul artei, vizuale sau audio. Mulţumesc pentru descrierea absolut perfectă a ceea ce eu fac acum :D, cu excepţia cuvântului artă.  O viziune clară şi articulată. Ce vrei să schimbi, a propos?…

Sunt un povestitor vizual şi voi face mai fericiţi un grup de oameni care se vor simţi ceva mai bine :D. Aştept primul clip sau bandă desenată ca să îl comentăm, pe cuvânt că afirmaţia de mai sus m-a motivat :D, şi viziunile adevărate sunt acelea care motivează. 

Sunt un DEZVOLTATOR. Îmi place să ajut oamenii din jurul meu să strălucească şi să îşi vadă adevăratul potenţial. am avut în viaţă oameni care mi-au oferit adevărata mea imagine şi m-au inspirat să strălucesc.  Perfectă viziunea. Frumuseţea e că o poţi aduce la îndeplinire fiind un om de HR, un prieten extraordinar, un coach sau un manager atent la dezvoltarea celor din jur. Go, Planet.

Sunt foarte creativă şi devin un mare designer de modă. Ne arăţi schiţele? Când faci primul event de prezentare cu modelele? Nu uitaţi: e important să treci la acţiune,  să faci primul pas.

Sunt un călător nomad prin lume, descoperitor al frumuseţii în toate culturile lumii, şi sunt un cronicar al tuturor acestor lucruri.  Bine aţi venit în club. Când contul vostru în bancă va depăşi nivelul minim de avarie, planificaţi următoarea călătorie. Călătorul învaţă să îşi deschidă inima către ceilalţi şi să accepte alţi oameni aşa cum sunt. A propos, aţi citit Alchimistul lui Coelho? El explică destul de bine filosofia descoperirii prin călătorie.

Sunt un lider care schimbă viaţa sa şi pe cea a echipei. Sunt o persoană puternică şi o super femeie.  Go, girl. Adună-ţi săptămâna asta şi scrie-mi să îmi spui ce ai început să schimbi… la tine sau la altcineva… şi cum merge procesul 😀

Sunt un mare expert în date, care ajută companiile să funcţioneze în societate oferind produse grozave şi împărtăşint cunoştinţele mele cu tinerii.  Interesant, la finele acestui post-it e o inimioară, în care scrie Familie şi subliniată cu două plusuri. Ne place mult echilibrul acestei viziuni.

Sunt un lider global. Voi schimba lumea, economic, social şi politic. Îmi permit să dau aici un citat din Ghandi: Fii schimbarea pe care o doreşti. Deci, ce vei face altfel de mâine?

Sunt o persoană raţională, îmi place ce e corect şi sunt responsabil pentru mine şi acţiunile mele. Îmi place să învăţi şi să muncesc, să mă trezesc dimineaţa şi să fac ceva. Plăcerea mea e să trăiesc, pasiunea mea e să fiu fericit şi îmi împărtăşesc experienţele. Acest post-it face trecerea către grupul următor – identificarea cu aspiraţiile noastre profunde. Viziunile care vin din asemenea aspiraţii profunde au cea mai mare şansă să fie ascultate, auzite şi urmate.

???????????????????????????????Sunt o fiinţă umană care lucrează ca să îi facă pe toţi ceilalţi să conlucreze. Din nou, poţi fi lider din orice poziţie. Poţi fi magicianul care aduce coeziunea într-o echipă, pacea într-o familie sau armonia într-un cuplu. Alege-ţi instrumentele şi treci la treabă. Care e următorul lucru pe care o să îl faci ca să îţi respecţi misiunea?

Mă bucur de viaţa mea. Cine trăieşte din bucurie o împrăştie împrejur. Bucuria e o stare, nu un rezultat, şi vine din gratitudine pentru ce ai primit, recunoaşterea ocaziilor care ţi se prezintă şi alegerea unei atitudini în care critica şi văicăreala nu au ce căuta.

O să inspir şi să conduc oamenii. Sunt un conducător şi un învingător. Şi aici, perfect. Cum îţi propui să faci asta? Cum se vede că eşti conducător? Care sunt atributele tale forte? Când s-au văzut ultima dată la lucru? Şi, nu în ultimul rând, nu uita să faci examenul post mortem al fiecărui eşec. Asta fac învingătorii.

Sunt o persoană fericită şi vreau să am o viaţă uluitoare, pentru că acum învăţ să fiu această persoană. Vreau să ajut oamenii. Începe cu un voluntariat de două ore pe săptămână.

Sunt un lider care va influenţa lumea să se concentreze pe viitorul omenirii, mai degrabă decât pe sinele lor prezent.  Felicitări – eşti într-o companie selectă, mă pot gândi acum la Dalai Lama sau Papa Ioan Paul al II-lea. Pasul următor: cum îi convingi pe oameni că acum se face viitorul? Nu că am contribuit la Tu Faci Viitorul (chiar am contribuit) dar cred că e o lozincă al naibii de bună, care ar putea începe să fie trăită.

Îmi pare rău că a trebuit să fiu sărac pentru a simţi nevoia de a-i ajuta pe alţii, în special pe români. Ne trebuie o schimbare, văd o Românie mai bună.  Dă deoparte prima frază şi spune-mi cine eşti tu în această schimbare, atunci viziunea ta personală va fi completă.

Sunt o persoană cu o grămadă de visuri. Aş vrea să găsesc felul în care aceste visuri devin adevărate.  Primul lucru ca asta să se întâmple e să formulezi primul vis. Şi să vezi cum ajungi mai aproape de el. Cu un pas, şi încă unul, şi încă unul.

Închei cu bileţelul meu favorit, nu pentru că ar fi cel mai bun în comparaţie cu altele, ci pentru că reflectă un alt fel de atitudine.

Sunt creatorul propriei mele vieţi. Restul e context. 

Andrada, îţi mulţumesc pentru exemplul de leadership personal pe care acest bileţel îl oferă. Sper să am ocazia să văd ce ai creat în viaţa ta, a ta şi a altora. Pentru că biletul ăsta promite, şi dacă promiţi trebuie să te ţii de cuvânt.

Vă aştept aici sau pe email cu contestaţii, informaţii, reclamaţii şi ovaţii. Mulţumim pentru o zi care ne-a inspirat şi pe noi, vorbitorii, pentru că, aşa cum spunea partenerul meu, suntem cu toţii studenţii celorlalţi şi profesorii celorlalţi.

Anunțuri

4 comentarii la “Autenticitatea, instrumentul principal în comunicarea liderului

  1. „Sunt creatorul propriei mele vieţi. Restul e context.” WOW!!! EXCELENT!
    …iertată-mi fie curiozitatea, câți ani are o persoană care gândește așa?
    Sunt gata să rămân din nou surprinsă plăcut!
    O seară… altfel și numai bine!

    • media de vârstă a participanţilor e undeva, pe la 22 de ani :))))). eu am rămas impresionată de maturitate…

  2. Mulțumesc și eu pentru cuvintele frumoase si exemplul personal pe careni l-ați oferit si da! Sunt sigură că asta nu e ultima data când ne vom vedea!

  3. … ce mănâncă tinerii ăștia, dom”le? Sper să fie o maturitate căpătată prin experiențele altora mai mult decât proprie. Viața nu ne întreabă câți ani avem…
    Oricum, frumoase gânduri.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s