Test de eliberare personală

Marchează câte un punct pentru fiecare afirmaţie de mai jos cu care eşti de acord, apoi adună toate punctele… împarte la 40 scorul şi înmulţeşte cu 100 pentru a afla procentul de eliberare 🙂

  1. Nu doreşti să schimbi locul cu altcineva în viaţă.
  2. Depăşeşti obstacolelel fără să te opreşti sau să priveşti în urmă.
  3. Nu te gândeşti la sex.
  4. Accepţi şi te bucuri de laude, dar nu le ţii la inimă.
  5. Nu faci excese cu mâncarea şi nici nu simţi nevoia să ţii regim.
  6. În întâlnirile şi acţiunile tale faci ce simţi că trebuie, fără să îţi fie frică de consecinţe.
  7. Nu vrei nimic de la nimeni.
  8. Nu te mai gândeşti câţi bani ai sau nu ai.
  9. Nu cari cu tine supărările din trecut în prezent.
  10. Nu te interesează resentimentele vechi. 
  11. Începi să petreci mai mult timp în singurătate, şi îţi place din ce în ce mai mult.
  12. Încetezi să mai visezi la vacanţa perfectă. 
  13. Îţi pierzi interesul de a câştiga dezbaterile mentale.
  14. Ştirile de seară nu te mai şochează şi nici nu te mai înspăimântă.
  15. Ai încetat să negociezi cu tine.
  16. Te îmbraci pentru confort, nu pentru complimente.
  17. Felul în care te simţi nu este vina altora.
  18. Uiţi ce nu îţi plăcea la o anumită persoană.
  19. Eşti atent la nevoile celorlalţi şi le iei spontan în considerare.
  20. Vezi frumuseţea în viaţăî acolo unde, înainte, nu o vedeai.
  21. Viaţa ta devine din ce în ce mai simplă.
  22. Vezi mai repede când greşeşti şi încetezi mai repede să te scuzi.
  23. Faci şi ce nu îţi place, şi o faci cu o stare mai bună.
  24. Nu te temi de lipsa contribuţiei la o discuţie sau o acţiune, dacă nu ai nimic de spus sau făcut.
  25. Poţi accepta o critică fără să eviţi adevărurile pe care le conţine. c
  26. Nu îţi pasă ce spun ceilalţi despre tine.
  27. Încetezi să îi convingi pe ceilalţi să vadă lucrurile ca tine.
  28. Îţi place liniştea la fel sau mai mult decât sunetul propriei tale voci.
  29. Remarci la tine trăsăturile negative care te-au făcut să îi respingi pe alţii.
  30. Spui ce vrei, şi nu ce crezi că vor ceilalţi să audă.
  31. Te bucuri când auzi de cineva care a avut noroc.
  32. Vezi din ce în ce mai mult cât de prizonieri sunt ceilalţi şi cu tine.
  33. Ai toane mult mai puţin intense, şi care dispar mult mai repede.
  34. Vezi cum societatea se distruge pe sine şi că soluţia e schimbarea personală.
  35. Poţi să îi asculţi pe ceilalţi fără să simţi nevoia de a spune ce ştii.
  36. Nu te incită niciun fel de frică.
  37. Ştii că a-i ierta pe ceilalţi e cel mai bun lucru pe care îl poţi face pentru tine.
  38. Ştii că lumea e aşa pentru că tu eşti aşa.
  39. Preferi să nu te gândeşti la tine.
  40. Nu găseşti niciun motiv bun să fii vreodată agitat sau speriat.

Ai terminat de calculat? Judecă dacă procentul e mulţumitor. Dacă nu, ia la rând întrebările la care nu ai bifat. Iată ce „potecă” de acţiune ai pentru fiecare dintre aspecte. Nu uita, durează 21 zile până mintea învaţă un nou comportament… deci alege-ţi un singur punct la cre vrei să lucrezi şi ţine-te, câineşte, de el trei săptămâni.  Apoi analizează dacă vrei să prelungeşti antrenamentul cu încă trei săptămâni sau să treci la următorul punct.

  1. Gândeşte-te la ce ai şi ce te face să te bucuri din ce ai acum. Analizează ce compromisuri ar trebui să faci ca să ajungi în locul celuilalt. Alege să nu le faci.
  2. Cu cât te preocupă mai mult un obstacol, cu atât el va creşte. Mută mintea dincolo, la starea pe care ar trebui să o atingi după ce depăşeşti obstacolul.
  3. Procesează-ţi excesul de energie sexuală. Există metode de respiraţie, meditaţie, sau, pur şi simplu, angajează-te într-o activitate fizică intensă.
  4. Fă-ţi o listă cu 20 de motive pentru care meriţi laude, şi stabileşte ca măcar una dintre aceste calităţi sau comportamente să fie manifestate CONŞTIENT în fiecare zi.
  5. Nu mânca decât când îţi este foame. Alege de pe tarabele din piaţă ce îţi face cu ochiul. Respectă piramida proporţiilor de alimente.
  6. Analizează la finele fiecărei zile nivelul de compromis cu ceea ce simţi şi crezi. Ia decizii în legătură cu ziua de mâine.
  7. Suntem compleţi fără să ne „peticească” alţii. Gândeşte-te de ce ai nevoie de celălalt… şi începe să lucrezi pe îmbunătăţirea aspectului respectiv la TINE.
  8. Poartă cu tine suficienţi bani pentru cheltuielile curente. Începe ziua cu o afirmaţie: AM TOT CEEA CE ÎMI TREBUIE. 
  9. Stabileşte-ţi câteva „sesiuni” în care să evaluezi care au fost relaţiile în care ai suferit cel mai mult. Scrie câte o scrisoare pe formatul „te iert pentru…” până termini tot inventarul de isprăvi al celeilalte persoane, apoi interioarizează iertarea. STai şi meditează până simţi că ai iertat cu adevărat, din inimă, acea persoană.
  10. Dacă ai tendinţa să te întorci în trecut şi să re-acuzi agresorii din viaţa ta, practică următorul exerciţiu simplu: de câte ori vezi că se întâmplă asta, revino în prezent, conştientizează respiraţia (inspir. expir. sunt), senzaţiile corpului şi ceea ce te înconjoară. Pleacă din trecutul toxic.â
  11. Dacă singurătatea e terifiantă, în loc să alergi după întâlniri sau să suni pe toată lumea, la nesfârşit, la telefon, prescrie-ţi o jumătate de oră în care să fii tu cu tine. Ia-ţi o carte, uită-te la un film, plimbă-te în natură sau umple o cadă cu apă caldă şi săruri şi stai acolo până simţi că se curăţă nu doar corpul, ci şi sufletul.
  12. Stabileşte patru destinaţii pe care să le atingi până mori… şi apoi nu te mai gândi la ele. Se vor manifesta pe rând. 
  13. Dacă e aşa important să ai tu dreptate, să te auzi tu vorbind, să câştigi luptele de idei, propune-ţi ca mâine să nu contrazici pe nimeni. 
  14. Nu te mai uita la televizor.
  15. Suntem cei mai puternici critici ai noştri. Ne criticăm neîncetat, pentru orice. STabileşte un armistiţiu cu tine şi, în fiecare seară, recapitulează care au fost cazurile în care ai performat bine… şi de ce. 
  16. Când pui pe tine ceva, închide ochii. Te strânge? Te înţeapă? Îţi ţine prea cald sau prea frig? Dacă da, scoate de pe tine obiectul respectiv de îmbrăcăminte şi înlocuieşte-l cu altceva, care să respecte criteriile de mai sus. 
  17. De fiecare dată când îţi vine să învinuieşti pe cineva pentru că ţi-a produs tristeţe, sau te-a umilit, scufundă-te în tine, şi vezi ce aşteptări au produs acel sentiment. Renunţă la ele… şi, poate, vei vrea să mai triezi un pic şi anturajul tău 🙂
  18. Dacă simţi un resentiment faţă de cineva, concentrează-te cu toată forţa ca să vezi ce anume e frumos, interesant, nobil, amuzant la acea persoană.
  19. Începe ziua cu gândul de a remarca totul în jurul tău şi de a-ţi alinia acţiunile cu ceea ce vor şi ceilalţi. Asta nu înseamnă compromis. Înseamnă să te gândeşti la ce au alţii nevoie. 
  20. Dacă totul ţi se pare urât, alege un obiect frumos, de pildă un cristal, sau o bijuterie, sau un instrument de scris care arată bine, un bibelou, un tablou… şi petrece cinci minute uitându-te la el. Dacă atenţia fuge în altă parte, atunci revino la obiect , aducând mintea cu blândeţe la contemplarea acestuia.
  21. Începe prin a inventaria zilnic ce chestii inutile ai făcut. Decide să le elimini mâine.
  22. De fiecare dată când o sfecleşti, în loc să găseşti justificări, spune simplu „îmi pare rău. Iartă-mă”. E un exerciţiu minunat de renunţare la ego.
  23. împarte timpul necesar activităţilor mai puţin plăcute în bucăţele. De exemplu, dacă ai de lucrat trei ore la un raport, împarte timpul în trei intervale de câte o oră, şi ia câte o pauză de „sărbătorire” a progresului după fiecare dintre intervale.
  24. Stabileşte-ţi o zi pe săptămână în care să nu spui decât DA, NU, sau să dai explicaţii dacă ţi se cer.
  25. Chiar dacă ne enervăm când ceilalţi ne critică, acolo e ceva important de rumegat. Dă-ţi timp şi gândeşte-te la motivele pe care celălalt le-a avut ca să îţi spună ce ţi-a spus.
  26. De ce e opinia celorlalţi importantă? De ce trebuie să te identifici cu ceva social acceptat? Ce anume din tine te faci să cauţi aprobarea lor? Meditează la asta şi află care e problema psihologică de rezolvat. Dacă nu reuşeşti, caută sprijinul unui specialist.
  27. Nevoia de a vorbi, de a fi în centru, de a-i alinia pe toţi la ceea ce noi gândim, credem sau practicăm este un semn de ego. Exersează smerenia, propunându-ţi să asculţi opiniile contrare şi să le accepţi după ce soliciţi celorlalţi explicaţii despre poziţia lor. 
  28. Exerciţiile de linişte sunt obligatorii. Alege o zi în care să nu spui nimic. Nici verbal, nici prin sms, nici pe email. 🙂 Repetă săptămânal. 
  29. TRăim într-o lume de oglinzi. Fiecare lucru neplăcut care ni se întâmplă este o oglindire a ceva din noi. De fiecare dată când se petrece ceva ce nu îţi place, meditează ca să afli ce anume a declanşat reacţia. Găseşte acel sâmbure negativ. Lucrează cu el pentru a-l elimina.
  30. Întotdeauna va exista un mod diplomatic, plăcut, prietenos de a exprima ceva cu care ceilalţi nu sunt, neapărat, de acord, sau care îi poate face să nu se simtă în largul lor. Mergi la un curs de comunicare şi urmăreşte ce şi cum spui. 
  31. Dacă te plesneşte invidia când vezi Mercedesul nou al vecinului, urmează calea cea mai simplă: binecuvântează, cu o frază sau un gest, abundenţa din care s-a manifestat această limuzină . Vei simţi imediat efectul generozităţii tale. 
  32. Dacă dezaprobi oamenii neintegraţi în sisteme şi structuri, ia-ţi o vacanţă şi vezi cum te simţi când eşti liber.
  33. Cum lucrezi cu o senzaţie negativă :îmbrăţişând-o. Pentru mai multe detalii referitoare la tehnica de dizolvare a stărilor proaste, mergi la https://pisicka.wordpress.com/2013/08/10/tehnica-rapida-de-eliberare-emotionala/.
  34. Începe să urmăreşti efectele comportamentului tău pozitiv. Pe măsură ce continui, vei remarca o amplificare a efectelor. 
  35. Notează-ţi pe caiet ce ai vrea să spui, fără să îl întrerupi pe celălalt. Dacă, la final, este dispus să te asculte, sintetizează într-o singură frază cele mai importante trei lucruri pe care consideri că le-a omis.
  36. Dacă te amuză la nebunie adrenalina provocată de filmele de groază, încetează să le mai priveşti.
  37. Învaţă tehnica Ho-o Pono Pono pentru iertare şi stabileşte-ţi o mică sesiune în fiecare zi. 
  38. Ca să schimbi ce e în jurul tău, începe din interior. Lumea va reflecta, mai devreme sau mai târziu, schimbarea. 
  39. Găseşte echilibrul corect între a fi centrul tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor tale, şi a fi întotdeauna gata pentru ceilalţi, sacrificându-ţi capitalul tău fix – timpul tău cu tine. 
  40. Îmbrăţişează-ţi fricile, mergi în direcţia lor. Dacă îţi e frică de ceva, fă acel ceva. Rezultatele sunt uluitoare. 
Anunțuri

2 comentarii la “Test de eliberare personală

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s