Test de eliberare personală


Marchează câte un punct pentru fiecare afirmaţie de mai jos cu care eşti de acord, apoi adună toate punctele… împarte la 40 scorul şi înmulţeşte cu 100 pentru a afla procentul de eliberare 🙂

  1. Nu doreşti să schimbi locul cu altcineva în viaţă.
  2. Depăşeşti obstacolelel fără să te opreşti sau să priveşti în urmă.
  3. Nu te gândeşti la sex.
  4. Accepţi şi te bucuri de laude, dar nu le ţii la inimă.
  5. Nu faci excese cu mâncarea şi nici nu simţi nevoia să ţii regim.
  6. În întâlnirile şi acţiunile tale faci ce simţi că trebuie, fără să îţi fie frică de consecinţe.
  7. Nu vrei nimic de la nimeni.
  8. Nu te mai gândeşti câţi bani ai sau nu ai.
  9. Nu cari cu tine supărările din trecut în prezent.
  10. Nu te interesează resentimentele vechi. 
  11. Începi să petreci mai mult timp în singurătate, şi îţi place din ce în ce mai mult.
  12. Încetezi să mai visezi la vacanţa perfectă. 
  13. Îţi pierzi interesul de a câştiga dezbaterile mentale.
  14. Ştirile de seară nu te mai şochează şi nici nu te mai înspăimântă.
  15. Ai încetat să negociezi cu tine.
  16. Te îmbraci pentru confort, nu pentru complimente.
  17. Felul în care te simţi nu este vina altora.
  18. Uiţi ce nu îţi plăcea la o anumită persoană.
  19. Eşti atent la nevoile celorlalţi şi le iei spontan în considerare.
  20. Vezi frumuseţea în viaţăî acolo unde, înainte, nu o vedeai.
  21. Viaţa ta devine din ce în ce mai simplă.
  22. Vezi mai repede când greşeşti şi încetezi mai repede să te scuzi.
  23. Faci şi ce nu îţi place, şi o faci cu o stare mai bună.
  24. Nu te temi de lipsa contribuţiei la o discuţie sau o acţiune, dacă nu ai nimic de spus sau făcut.
  25. Poţi accepta o critică fără să eviţi adevărurile pe care le conţine. c
  26. Nu îţi pasă ce spun ceilalţi despre tine.
  27. Încetezi să îi convingi pe ceilalţi să vadă lucrurile ca tine.
  28. Îţi place liniştea la fel sau mai mult decât sunetul propriei tale voci.
  29. Remarci la tine trăsăturile negative care te-au făcut să îi respingi pe alţii.
  30. Spui ce vrei, şi nu ce crezi că vor ceilalţi să audă.
  31. Te bucuri când auzi de cineva care a avut noroc.
  32. Vezi din ce în ce mai mult cât de prizonieri sunt ceilalţi şi cu tine.
  33. Ai toane mult mai puţin intense, şi care dispar mult mai repede.
  34. Vezi cum societatea se distruge pe sine şi că soluţia e schimbarea personală.
  35. Poţi să îi asculţi pe ceilalţi fără să simţi nevoia de a spune ce ştii.
  36. Nu te incită niciun fel de frică.
  37. Ştii că a-i ierta pe ceilalţi e cel mai bun lucru pe care îl poţi face pentru tine.
  38. Ştii că lumea e aşa pentru că tu eşti aşa.
  39. Preferi să nu te gândeşti la tine.
  40. Nu găseşti niciun motiv bun să fii vreodată agitat sau speriat.

Ai terminat de calculat? Judecă dacă procentul e mulţumitor. Dacă nu, ia la rând întrebările la care nu ai bifat. Iată ce „potecă” de acţiune ai pentru fiecare dintre aspecte. Nu uita, durează 21 zile până mintea învaţă un nou comportament… deci alege-ţi un singur punct la cre vrei să lucrezi şi ţine-te, câineşte, de el trei săptămâni.  Apoi analizează dacă vrei să prelungeşti antrenamentul cu încă trei săptămâni sau să treci la următorul punct.

  1. Gândeşte-te la ce ai şi ce te face să te bucuri din ce ai acum. Analizează ce compromisuri ar trebui să faci ca să ajungi în locul celuilalt. Alege să nu le faci.
  2. Cu cât te preocupă mai mult un obstacol, cu atât el va creşte. Mută mintea dincolo, la starea pe care ar trebui să o atingi după ce depăşeşti obstacolul.
  3. Procesează-ţi excesul de energie sexuală. Există metode de respiraţie, meditaţie, sau, pur şi simplu, angajează-te într-o activitate fizică intensă.
  4. Fă-ţi o listă cu 20 de motive pentru care meriţi laude, şi stabileşte ca măcar una dintre aceste calităţi sau comportamente să fie manifestate CONŞTIENT în fiecare zi.
  5. Nu mânca decât când îţi este foame. Alege de pe tarabele din piaţă ce îţi face cu ochiul. Respectă piramida proporţiilor de alimente.
  6. Analizează la finele fiecărei zile nivelul de compromis cu ceea ce simţi şi crezi. Ia decizii în legătură cu ziua de mâine.
  7. Suntem compleţi fără să ne „peticească” alţii. Gândeşte-te de ce ai nevoie de celălalt… şi începe să lucrezi pe îmbunătăţirea aspectului respectiv la TINE.
  8. Poartă cu tine suficienţi bani pentru cheltuielile curente. Începe ziua cu o afirmaţie: AM TOT CEEA CE ÎMI TREBUIE. 
  9. Stabileşte-ţi câteva „sesiuni” în care să evaluezi care au fost relaţiile în care ai suferit cel mai mult. Scrie câte o scrisoare pe formatul „te iert pentru…” până termini tot inventarul de isprăvi al celeilalte persoane, apoi interioarizează iertarea. STai şi meditează până simţi că ai iertat cu adevărat, din inimă, acea persoană.
  10. Dacă ai tendinţa să te întorci în trecut şi să re-acuzi agresorii din viaţa ta, practică următorul exerciţiu simplu: de câte ori vezi că se întâmplă asta, revino în prezent, conştientizează respiraţia (inspir. expir. sunt), senzaţiile corpului şi ceea ce te înconjoară. Pleacă din trecutul toxic.â
  11. Dacă singurătatea e terifiantă, în loc să alergi după întâlniri sau să suni pe toată lumea, la nesfârşit, la telefon, prescrie-ţi o jumătate de oră în care să fii tu cu tine. Ia-ţi o carte, uită-te la un film, plimbă-te în natură sau umple o cadă cu apă caldă şi săruri şi stai acolo până simţi că se curăţă nu doar corpul, ci şi sufletul.
  12. Stabileşte patru destinaţii pe care să le atingi până mori… şi apoi nu te mai gândi la ele. Se vor manifesta pe rând. 
  13. Dacă e aşa important să ai tu dreptate, să te auzi tu vorbind, să câştigi luptele de idei, propune-ţi ca mâine să nu contrazici pe nimeni. 
  14. Nu te mai uita la televizor.
  15. Suntem cei mai puternici critici ai noştri. Ne criticăm neîncetat, pentru orice. STabileşte un armistiţiu cu tine şi, în fiecare seară, recapitulează care au fost cazurile în care ai performat bine… şi de ce. 
  16. Când pui pe tine ceva, închide ochii. Te strânge? Te înţeapă? Îţi ţine prea cald sau prea frig? Dacă da, scoate de pe tine obiectul respectiv de îmbrăcăminte şi înlocuieşte-l cu altceva, care să respecte criteriile de mai sus. 
  17. De fiecare dată când îţi vine să învinuieşti pe cineva pentru că ţi-a produs tristeţe, sau te-a umilit, scufundă-te în tine, şi vezi ce aşteptări au produs acel sentiment. Renunţă la ele… şi, poate, vei vrea să mai triezi un pic şi anturajul tău 🙂
  18. Dacă simţi un resentiment faţă de cineva, concentrează-te cu toată forţa ca să vezi ce anume e frumos, interesant, nobil, amuzant la acea persoană.
  19. Începe ziua cu gândul de a remarca totul în jurul tău şi de a-ţi alinia acţiunile cu ceea ce vor şi ceilalţi. Asta nu înseamnă compromis. Înseamnă să te gândeşti la ce au alţii nevoie. 
  20. Dacă totul ţi se pare urât, alege un obiect frumos, de pildă un cristal, sau o bijuterie, sau un instrument de scris care arată bine, un bibelou, un tablou… şi petrece cinci minute uitându-te la el. Dacă atenţia fuge în altă parte, atunci revino la obiect , aducând mintea cu blândeţe la contemplarea acestuia.
  21. Începe prin a inventaria zilnic ce chestii inutile ai făcut. Decide să le elimini mâine.
  22. De fiecare dată când o sfecleşti, în loc să găseşti justificări, spune simplu „îmi pare rău. Iartă-mă”. E un exerciţiu minunat de renunţare la ego.
  23. împarte timpul necesar activităţilor mai puţin plăcute în bucăţele. De exemplu, dacă ai de lucrat trei ore la un raport, împarte timpul în trei intervale de câte o oră, şi ia câte o pauză de „sărbătorire” a progresului după fiecare dintre intervale.
  24. Stabileşte-ţi o zi pe săptămână în care să nu spui decât DA, NU, sau să dai explicaţii dacă ţi se cer.
  25. Chiar dacă ne enervăm când ceilalţi ne critică, acolo e ceva important de rumegat. Dă-ţi timp şi gândeşte-te la motivele pe care celălalt le-a avut ca să îţi spună ce ţi-a spus.
  26. De ce e opinia celorlalţi importantă? De ce trebuie să te identifici cu ceva social acceptat? Ce anume din tine te faci să cauţi aprobarea lor? Meditează la asta şi află care e problema psihologică de rezolvat. Dacă nu reuşeşti, caută sprijinul unui specialist.
  27. Nevoia de a vorbi, de a fi în centru, de a-i alinia pe toţi la ceea ce noi gândim, credem sau practicăm este un semn de ego. Exersează smerenia, propunându-ţi să asculţi opiniile contrare şi să le accepţi după ce soliciţi celorlalţi explicaţii despre poziţia lor. 
  28. Exerciţiile de linişte sunt obligatorii. Alege o zi în care să nu spui nimic. Nici verbal, nici prin sms, nici pe email. 🙂 Repetă săptămânal. 
  29. TRăim într-o lume de oglinzi. Fiecare lucru neplăcut care ni se întâmplă este o oglindire a ceva din noi. De fiecare dată când se petrece ceva ce nu îţi place, meditează ca să afli ce anume a declanşat reacţia. Găseşte acel sâmbure negativ. Lucrează cu el pentru a-l elimina.
  30. Întotdeauna va exista un mod diplomatic, plăcut, prietenos de a exprima ceva cu care ceilalţi nu sunt, neapărat, de acord, sau care îi poate face să nu se simtă în largul lor. Mergi la un curs de comunicare şi urmăreşte ce şi cum spui. 
  31. Dacă te plesneşte invidia când vezi Mercedesul nou al vecinului, urmează calea cea mai simplă: binecuvântează, cu o frază sau un gest, abundenţa din care s-a manifestat această limuzină . Vei simţi imediat efectul generozităţii tale. 
  32. Dacă dezaprobi oamenii neintegraţi în sisteme şi structuri, ia-ţi o vacanţă şi vezi cum te simţi când eşti liber.
  33. Cum lucrezi cu o senzaţie negativă :îmbrăţişând-o. Pentru mai multe detalii referitoare la tehnica de dizolvare a stărilor proaste, mergi la https://pisicka.wordpress.com/2013/08/10/tehnica-rapida-de-eliberare-emotionala/.
  34. Începe să urmăreşti efectele comportamentului tău pozitiv. Pe măsură ce continui, vei remarca o amplificare a efectelor. 
  35. Notează-ţi pe caiet ce ai vrea să spui, fără să îl întrerupi pe celălalt. Dacă, la final, este dispus să te asculte, sintetizează într-o singură frază cele mai importante trei lucruri pe care consideri că le-a omis.
  36. Dacă te amuză la nebunie adrenalina provocată de filmele de groază, încetează să le mai priveşti.
  37. Învaţă tehnica Ho-o Pono Pono pentru iertare şi stabileşte-ţi o mică sesiune în fiecare zi. 
  38. Ca să schimbi ce e în jurul tău, începe din interior. Lumea va reflecta, mai devreme sau mai târziu, schimbarea. 
  39. Găseşte echilibrul corect între a fi centrul tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor tale, şi a fi întotdeauna gata pentru ceilalţi, sacrificându-ţi capitalul tău fix – timpul tău cu tine. 
  40. Îmbrăţişează-ţi fricile, mergi în direcţia lor. Dacă îţi e frică de ceva, fă acel ceva. Rezultatele sunt uluitoare. 
Reclame

Tehnica rapidă de eliberare emoţională


Tehnica rapidă de eliberare emoţională, după Judy Satori, este o metodă care vă va face să vă simţiţi mai bine dacă aveţi sentimente sau gânduri negative, dacă sunteţi deprimaţi sau dacă vă este teamă. Este foarte eficientă şi vă face să vă eliberaţi imediat de emoţia respectivă.

Plasaţi mâna stângă pe chakra plexului solar, sub diafragmă, deasupra buricului, şi mâna dreaptă pe piept, deasupra chakrei inimii.

În mod deliberat, simţiţi acea emoţie sau acel gând, amplificaţi senzaţia, acel sentiment care vă deranjează. Intensificaţi sentimentul, pentru că atunci când îl putem mări, putem să îl adresăm şi să îl îndepărtăm. Eventual, puteţi localiza zona fizică în care simţiţi durere, presiune, înţepături sau alte senzaţii fizice asociate cu emoţia pe care aţi ales să o amplificaţi.

Apoi spuneţi cu voce tare cuvintele:

Acest sentiment de ……. Sau acest gând de ………. Nu îmi aparţine. Nu e al meu. Îl dizolv cu iubire, acum şi pentru totdeauna. Amin.

Lăsaţi puterea iubirii să iasă la suprafaţă din inimă şi să curgă către acest sentiment sau gând şi să îl dizolve în iubire. Simţiţi cum iubirea umple locul fizic în care a fost situat sentimentul negativ.

Procesul, odată practicat şi învăţat, dă rezultate foarte rapid şi funcţionează fără greş.

nevoia de zgomot


Am petrecut câteva zile, cu treabă, la malul mării. Am avut timp, dimineaţa, să ies pe plajă şi să privesc răsăritul. Îmi căutam acele spaţii unde să pot sta liniştită, departe de drojdierii expiraţi şi de early starterii de business de plajă, tip gogoşi şi bere. Nu mă deranjau familiile care veneau cu bebeluşii şi copiii zgribuliţi, făcând poze sau plimbându-se ca să aspire cei mici aerul curat şi bun.

Într-o dimineaţă am rămas acolo un pic mai mult de ora regulamentară şi am asistat la năvala târşâită de pensionari care se certau de la şase jumate, famelii cu odrasle la care trebuia, din , urlat, puştime jmecheră venită la o baie direct din club. O dată cu ei, plaja se umplea de un nor gri de zgomot, murdar, lipicios, jegos, tulburător în sensul negativ.

Mai târziu, pe seară, scenele se repetă, clonate isteric: copiii care urlă fiindcă nu vor să plece din nisip, bunicii agitaţi şi urlători şi ei, muzicile, cinci, pentru că fiecare tarabă nenorocită, nu-i aşa, tre să aibă muzica ei, de preferat până târziu, la trei dimineaţa. Adormeam cu ferestrele deschise, asumându-mi năvala ţânţarilor care ajung, hotărâţi pe treabă, şi la etajul al şaptelea, şi către patru dimineaţa simţeam cum coboară, curat, clopotul liniştii.  lar, apoi, de la capăt.

Mi-am propus să nu mă enervez şi am studiat, curioasă, ce se întâmplă. Informaţiile continuau să curgă şi am descoperit, la alt nivel, o experienţă asemănătoare: oameni care se îngroapă într-un milion de chestii nesemnificative, sau îşi găsesc pretexte să fugă de ei înşişi, spunând: businessul ăsta nu o să iasă dacă eu nu sunt acolo. Eu trebuie să fiu acasă, pentru că fiul meu are nevoie de mine tot timpul. Nu pot pleca de la serviciu, am atâtea de făcut….. şi exemplele pot continua.

Şi, paradoxal, apare o conversaţie cu o persoană tare dragă, care îmi spune: vreau să  mă duc la Costineşti, e o vilă liberă, am nevoie de câteva zile de linişte. Becul se aprinde, realizez, brusc mesajul:  ai nevoie de curaj ca să rămâi singur, cu liniştea ta.  Ai nevoie de echilibru ca să te poţi confrunta cu problemele tale. Şi, dacă nu poţi face asta, dai tare muzica, activităţile, agitaţia, ca nu cumva să auzi vocea aceea mică şi clară a greieraşului Jiminy, care spune lucruri puţine şi bune.

Dacă ai reuşit să treci examenul curajului şi să te priveşti, profund, în inimă, să te întâlneşti cu părţile tale mai puţin plăcute, cu fricile, cu eşecurile, cu furiile şi tristeţile tale, următorul moment de introspecţie nu o să mai fie unul traumatic. O să fie unul de pace şi bucurie profundă. Goleşte lada de gunoi pe care ai umplut-o acolo, în tine, cere ajutor dacă nu poţi face asta singur. Dar merită şi răs-merită, pentru că minunile nu sunt afară, ci înăuntru. Şi dacă încep să se întâmple acolo, în interior, lumea întreagă devine o reflexie a ceea ce eşti. Acela e momentul în care demarezi cu adevărat, iar senzaţia piciorului pe acceleraţie, după o lungă stagnare în praful şi noroiul liniei de start, este cel mai delicios lucru pe care l-ai putea trăi.

Încearcă.

Imagine

claritate


claritate

Trei metode simple, de respiraţie, pentru ieşirea din confuzie:

10 minute de claritate

Funcţionează când aveţi emoţii, când aveţi de luat decizii dificile, când, pur şi simplu, nu mai ştiţi pe ce cale să o apucaţi.

Iată cum se fece: 

1. spatele drept, picioarele pe podea, depărtate la lăţimea umerilor, mâinile în poală

2. închideţi ochii, respiraţi adânc de câteva ori.

3. pentru concentrare, vă puteţi pronunţa intenţia – de pildă Subconştientul şi supraconştientul meu vor rezolva [problema X] înspre binele tuturor celor implicaţi.

4. simultan, închideţi ochii şi gura, vizualizaţi Lumina Albă cum intră prin creştetul capului şi umple corpul, în timp ce inspiraţi profund pe nas şi umpleţi întregul torace şi abdomen cu aer, în timp ce vă spuneţi „cu fiecare inspiraţie accept doar energia pozitivă şi simt calmul, concentrarea, relaxarea. ”

5. Opriţi respiraţia pentru cinci secunde

6. Simultan, expiraţi pe gură timp de cinci secunde, vizualizând un şuvoi de energie întunecată care iese din gură, ca atunci când suflaţi într-o lumânare şi vă spuneţi „cu fiecare expiraţie eliberez toată energia negativădin mine, din jurul meu şi ataşată de mine”.

7. repetaţi de 4 – 6 ori.

8. când doriţi să terminaţi, puteţi bate din palme sau pocni din degete, ca să vă reconectaţi la spaţiul fizic înconjurător.
 

Respiraţia pentru claritatea minţii

med maini

Închideţi ochii, relaxaţi umerii, puneţi mâinile în poală, căuş, cu degetele mari aitngându-se uşor. Mandibula uşor relaxată, bărbia trasă puţin înapoi pentur alinierea coloanei vertebrale, limba atinge uşor cerul gurii, în spatele incisivilor superiori.

Respiraţi uşor, normal.

Folosind mâna dreaptă, blocaţi nara stângă cu degetul arătător şi respiraţi pe nara dreaptă. Respiraţia intră şi iese uşor, constant, atenţia este concentrată pe nări. REpetaţi încă de două ori.

Continuaţi încă trei timpi cu nara dreaptă închisă în acelaşi fel,m cu degetul arătător, respirând pe stânga. Deci am respirat prin nara stângă şi cea dreaptă de câte trei ori.

Ultimele trei respiraţii se fac pe ambele nări, lent, egal şi lin, aducând mâinile la loc în poală.

Opriţi-vă pentru câteva secunde, apoi expiraţi puternic pe ambele nări, menţinând atenţia pe respiraţie.  Continuaţi să respiraţi normal şi meditaţi timp de câteva minute. 

Energizarea

Când aveţi nevoie de un energizant, când vă simţiţi împrăştiaţi, somnoroşi sau ameţiţi în miezul zilei, sau aveţi nevoie să vă concentraţi, puteţi încerca următoarea tehnică a respiraţiilor segmentate: 

  • Şezând cu spinarea dreaptă, închideţi ochii şi concentraţi-vă privirea pe punctul dintre sprâncene. Bărbia, ca şi mai sus, uşor retrasă.
  • MÂinile în poală, ca mai sus, sau în poziţia de meditaţie.
  • Tragem puternic aer pe nas, ca şi când am aspira ceva, expirând normal. Apoi schimbăm şi inspirăm normal, expirând cu putere. folosiţi cicluri de câte 4 respiraţii şi continuaţi alternanţa timp de cel puţin trei minute.

Respiraţia pe nara dreaptă

Acest exerciţiu încălzeşte, creşte vigoarea şi capacitatea de proiecţie. Se foloseşte când trebuie să fim gata de acţiune sau trebuie să îndepărtăm pânzele de păianjen în care ne-am încurcat.

  • Ca şi mai sus, şezând cu spinarea dreaptă, vă concentraţi pe punctul dintre sprâncene.
  • închideţi nara stângă cu degetul mare , toate celelalte degete în sus, mâna cealaltă în poală.
  • Ţineţi gura închisă şi respiraţi profund şi conştient pe nara dreaptă.
  • Păstraţi-vă corpul relaxat.
  • Continuaţi cel puţin  3 minute.

Claritate.