Oameni care schimbă vieţi

În  tăviţa de lucrări a blogului stau, cuminţi, două schiţe de articole, despre găsirea perechii şi despre importanţa numelui. Nici unul nu s-a copt suficient ca să aterizeze în pagina principală, de aceea povestea de astăzi se referă la moştenirea pe care o lăsăm în urma noastră.

Acum patru ani, după ce, pe 1 ianuarie, decisesem să îmi schimb viaţa, pentru că funcţia importantă într-o companie multinaţională, banii şi obiceiurile de business mă transformaseră în altcineva (Mulţumesc, Mihai, ai fost singurul care a avut suficientă forţă ca să mă pui faţă în faţă cu realitatea asta. O oglindă crudă, într-un apus dulce, în faţa unui pahar de vin rose. Dar asta e o altă poveste). În acel an, l-am întâlnit pentru prima dată pe Dalai Lama, omul care spune că e doar un simplu călugăr, dar mobilizează milioane de alţi oameni. Ieri, Dalai Lama şi-a sărbătorit aniversarea, şi o lume întreagă i-a trimis gânduri bune.

you are what you thinkDalai Lama este unul dintre exemplele de brand personal pe care le tot dau prin cursuri. Dar, după două săptămâni de stat în Himalaya indiană, timp în care am participat la trei sau patru dintre conferinţele lui de două-trei zile, m-am întors în frumosul meu birou, cu frumoasa şi scumpa mea maşină de serviciu, înţelegând că trebuia să schimb ceva.  Privesc înapoi şi înţeleg cât de bună a fost decizia, deşi – la momentul respectiv – riscantă, grea, înspăimântătoare.

Ieri am petrecut aproape o oră într-o conversaţie pe mobil. Lucrez cu acea persoană de mai bine de un an,  timp în care a trecut printr-o criză existenţială majoră. Mă uitam cu uimire cum îşi desface aripile noi, de fluture, un suflet minunat, care a aşteptat, zidit în coconul conformării la standarde, să îşi primească libertatea. Şi ce stări fantastice produce această eliberare. Un moment de graţie pentru mine, fiindcă am înţeles că, atunci, când tu deschizi uşa, celălalt poate decide să treacă dincolo.

În Nepal am cumpărat o carte care la vremea respectivă  mi s-a părut scumpă şi care conţine 10.000 de fapte pe care poţi să le faci ca să îţi influenţezi viaţa în bine. În fiecare dimineaţă citesc câteva. Pe unele le-am făcut deja, pe altele aş vrea să le fac, unele nu mi se potrivesc. Dar ce a circulat ieri pe mediile electronice de ziua lui Dalai Lama şi ce am citit dimineaţă erau două jumătăţi legate printr-un fel de cordon ombilical secret: paradoxal, cel mai mare succes pe care îl poţi avea în viaţă nu e nici fondul de investiţii care le va da copiilor tăi o rentă viageră (deşi nu e de lepădat ideea), nici casa, nici maşina şi nici hainele cu etichete pompoase. Singurul lucru care rămâne, cu adevărat, după ce tu îţi lepezi haina corpului de carne, este urma pe care ai lăsat-o în vieţile altora.

Uneori e ca atunci când treci cu vârful degetelor peste valuri: apa se închide la loc şi parcă nici n-ai fost acolo. Alteori, însă, primeşti câte un mesaj care spune, citez, „mulţumesc că m-ai ajutat să îmi schimb viaţa”, sau sună telefonul, de Crăciun, după ce nu mai lucrezi de zece-cincisprezece ani cu omul acela. Atunci ştii că ai făcut, într-adevăr, ceva. Ceva bun.

Pentru că, surprinzător, ceea ce ne face să ne realizăm cu adevărat e puterea de a-i face pe ceilalţi să devină măcar cu un milimetru mai buni.

Anunțuri

5 comentarii la “Oameni care schimbă vieţi

  1. Ai dreptate, pe mine m-au schimbat cativa oameni (te numeri printre ei) sper sa pot face si eu ceva pentru ceilalti, macar incerc, nu pastrez in memorie ce fac eu, ci ce fac ceilalti pentru mine. Multumesc!

  2. Maxima zilei: Rostita de Dalai Lama

    „Ce ma surprinde cel mai mult la umanitate?
    Omul.
    Isi sacrifica sanatatea pentru a face bani.
    Apoi isi sacrifica banii pentru a-si recupera sanatatea.
    Apoi este atat de nerabdator cu gandul la viitor incat nu se bucura de prezent.
    Rezultatul este ca nu traieste in prezent, dar nici in viitor.
    Traieste de parca n-ar muri niciodata si apoi moare fara sa fi trait”

  3. citez din ceea ce ai scris,,Dalai Lama este unul dintre exemplele de brand personal pe care le tot dau prin cursuri. Am gasit def.de ,,brand personal”

    Brand-ul personal este evidentiat de o identitate puternica, bazata pe o perceptie clara cu privire la principii si ceea ce diferentiaza o persoana fata de altele, prin plus-valoarea la job sau in diverse situatii.

    Un brand personal este compus din:

    perceptiile si sentimentele celor din jurul tau cu privire la calitatile tale;
    felul in care performezi in cariera;
    cat considera ceilalti ca valorezi ca profesionist si ca om.

    Brand-ul personal este definit, totodata, de cine esti, ce faci si motivele pentru care ai ales profesia in sine. Important este sa fii tu insuti si sa iti dai seama de valoarea pe care o detii.”….. …Dupa parerea mea e ca Dalai Lama face totul dintr-o pura intelepciune si spiritualitate neincercind sa-si ceeze o imagine de piazta(marketing)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s