În mugurele de lotus

ImageAseară nu am găsit trenuri pentru Jaipur, aşa că am decis, azi, să plecăm la Agra. Ne oprim la micul oficiu de rezervări de vis a vis de hotel şi cumpărăm biletele. Indienii ne cer 200 de rupii de persoană în plus, taxă de servicii. Prima lecţie: călătoreşte cu trenul, e ieftin. A doua lecţie: cumpără biletele de la gară. Dacă nu eşti indian, nu poţi plăti cu cartea de credit la rezervările electronice…

Apoi, concierge-ul din hotel ne aranjează două zile la Agra şi două la Jaipur, în hoteluri bune :D. Suntem gata să dăm o tură la templul în formă de floare de lotus… E departe, dar economisim bani urcându-ne cu toţii într-un singur tuk tuk. Oraşul se schimbă, de la vechitura dărăpănată trecem la clădiri mai frumoase, mai moderne, spaţii mai deschise. Templul baha’i tronează în mijlocul unui spaţiu uriaş, verde. Ce ţi-e şi cu religiile astea şi finanţările lor… E devreme, avem noroc că am ajuns înainte să năvălească puhoaiele de vizitatori.

Senzaţia de linişte, pace şi armonie e extrem de puternică. intrăm în incinta construită pe regula lui zece şi ne aşezăm, cuminţi, să medităm puţin. Energia locului e evidentă, o simt şi copiii. În incinta florii enorme din beton au pătruns păsări care cântă cu glas foarte puternic, amplificate de rezonanţa petalelor. E plin de flori, suntem cu toţii în picioarele goale, copii ai firii într-un spaţiu de geometrie sacră. Ne plimbăm pe alei, ne uităm la potecile de apă limpede din jurul templului şi petrecem ceva timp în micul muzeu, înainte de a ne urca în tuk-tuk-ul care ne-a aşteptat, cumincior, să ne ducă înapoi la hotel.Omul n-are habar de adrese, dar excursia mea prin măruntaiele cartierului mă ajută să îl direcţionez, aşa că ne depune exact în faţa uşii.

Facem bagajele şi ne ducem la gară, trenul pleacă de la fort. Este surprinzător de plăcut şi curat, banchetele se transformă în cuşete, iar personajele din jurul nostru sunt imersia noastră sociologică în pătura indiană care îşi permite un bilet într-un vagon de clasa a doua (clasa întâi nu există la trenul ăsta) cu aer condiţionat. La celălalt capăt al scalei, vagoane cu bare în loc de ferestre şi lume claie peste grămadă. Nu există locuri, fiecare stă unde apucă. Puţin cam extrem ca să merite testat :D. Drumul curge prin câmpuri frumos cultivate cu grâu aproape copt, stăm de vorbă cu inginerul constructor de vis-a-vis, interesat de ce învaţă copiii la şcoală. Ceilalţi trei combatanţi s-au lungit în cuşete şi dorm. Căile ferate indiene îţi dau un pliculeţ frumos, de hârtie maro, în care ai pernă şi aşternuturi, imaculate, fără găuri, ca să te poţi odihni pe drumurile interminabile care străbat marele subcontinent.

Ajungem la gară şi prima grijă e să luăm biletele de Jaipur, ceea ce se şi petrece. Cumpăratul biletelor e o aventură: trebuie să îţi completezi un mega formular cu toate datele, inclusiv ce lapte ai supt de la mumă, după care, cu formularul şi paşapoartele în mână, te duci la ghişeu. Sistemul computerizat e avansat, locurile sunt nominale şi când ne-a controlat nenea din tren am văzut toate numele noastre pe listă.  Mă înghesui cu localii, spre amuzamentul trupei, şi cuceresc biletele, la jumătate din cât am plătit la Delhi – sunt 1750 de rupii pentru toţi patru.

Un nene foarte amabil ne ajută şi îndrumă, cu speranţa clară că îi vom permite să ne conducă la hotel. Ceea ce se şi întâmplă. Pe drumul spre hotel, ne arată mica lui agendă, cu hartă desenată de mână, în care varii turişti i-au scris memoriile de călătorie cu el. Riyaz îl cheamă, aşa scrie şi pe maşină. Aici orice mic întreprinzător care cară oamenii cu maşina e o firmă :D, iar Riyaz ne cere 250 de rupii pentru călătoria de la gară la hotel, şi 1000 pentru mâine. Stabilim să vedem, ca nişte turişti care se respectă, Taj Mahal-ul la răsărit. Aşa că ora de întâlnire e 6.30 dimineaţa…

Aterizăm în cameră şi pierdem definitiv copiii în ghearele wi-fi-ului.