supă de vişine

Născută şi crescută în Bucureşti, prin perindările mele pe la campingurile de la Năvodari, în timpul vacanţei de vară, am auzit zvonuri despre un fel misterios de mâncare, cu parfum imperial austro-ungar, numită Supă de Vişine.

Azi, printr-una dintre circumstanţele misterioase care îmi guvernează, în ultima vreme, parcursul în viaţă am e aterizat într-un restaurant secuiesc, bazat porc şi cartofi, unde un vegetarian avea puţine de ales… şi, dintre toate supele doar una era fără carne, aşa că am hotărât să gust legenda.

calendar vechi :D

În faţa mea aterizează bolul cu supă rece ornat cu ceva care seamănă cu smântâna. Este, într-adevăr, o supă dulce. După şocul gustului, realizezi parfumul delicat de vişină, de scorţişoară… iar smântâna,de fapt, e frişcă. Experienţa e unică, deschizătoare de idei şi foarte roz, dulce, acrişoară. Încep să înţeleg de ce ayurveda predică să începi masa cu desertul…

Restaurantul e deschis într-o clădire veche, din Târgu Secuiesc, sunt împresurată de limba maghiară, din care nu înţeleg o iotă, mă simt de parcă vizitez o altă ţară, e chiar altă ţară şi îmi place. Aici, pe vremuri, înainte ca proprietarul să recapete clădirea, era sediul Miliţiei. NImic nu mai aminteşte de asta, în afară de parchetul uzat, dar şi patina acestuia, alături de obiectele vechi, pictate în stilul caracteristic, cu motive florale, face parte din şarmul locului.

???????????????????????????????

Dincolo de geamuri se ridică fantome şi supravieţuitori ai unor alte epoci, iar totul pluteşte într-un farmec greu de descris, pe care trebuie să fii orb ca să nu îl vezi. Fireşte, poate că dacă dormi nu vezi nimic :D.
Poate că senzaţiile culinare sunt mai de impact decât altele, dar un lucru e cert: de câte ori mă arunc în necunoscut, am parte de o surpriză mega plăcută, pentru că mă arunc cu graţie, fără să aştept nimic, dar ŞTIIND că nu poate urma decât  ceva bun.

Mai luaţi trenul din când în când şi ieşiţi din viaţa liniară, că uite unde te paraşutează soarta :).

Vă doresc un salt plăcut.

Un comentariu la “supă de vişine

  1. Buna seara,

    Doresc sa va spun ca imi plac foarte mult postarile dumneavoastra. Va gasesc fascinanta ! 🙂
    Scrieti, transmiteti, simtiti minuntat ! Va admir din toata inima. Sunteti un om minunat !

    O seara placuta.

Lasă un răspuns

