pe sârmă

De ceva vreme încoace „munca” mea se împarte în două jumătăţi clare: cea de business, cu cifre şi termene şi planuri şi urmărire şi analiză,  şi partea cealaltă, în care lucrez cu oameni şi cu proiecte de creaţie. Imagine, intuiţie, sentimente, gânduri, comportamente, conectare. Schizofrenie totală, nu?

Nu.

Pentru că avem un creier făcut să funcţioneze ca o autostradă cu două sensuri şi multe, multe, multe benzi.

Ieri, cantonată într-o producţie de document de strategie, scriam, scriam, scriam şi la un moment jumătatea cealaltă a creierului mă trăgea de mânecă, strigându-şi dreptul la existenţă.  Sigur, eu sunt de „dreapta”, în sensul că activităţile mele favorite sunt cele care ţin de creaţie, de intuiţie, de sentimente. Supradozele de analiză şi de gândire raţională mă dau peste cap. Şi atunci am „spart” cursa de douăsprezece ore în bucăţi. un pic de scris. Un pic de pauză. Iar un pic de scris.

Şi aşa, Yin-ul şi Yang-ul din creierul meu au găsit o metodă de convieţui într-un fel de armonie, ca un sandvici din care, fireşte, îţi place mai mult miezul decât pâinea înconjurătoare 😀

Lăsând la o parte gluma, ador vizualul de la Mercedes referitor la cele două emisfere. Publicitari buni, ce mai, dar, lăsând la o parte imaginea ademenitoare, ei au un produs care cheamă atât inteligenţa german-carteziană, cât şi plăcerea şi bucuria senzorială de emisferă dreaptă. Marketingul senzorial a explodat în ultimii ani: nu mai vezi marcă serioasă de îmbrăcăminte care să nu aibă muzică în magazine. Cercetarea arată că muzica măreşte cu 20 – 40%, în medie, coşul de cumpărături.

Aşa că acum, cuibărită în draga mea emisferă dreaptă, emit o judecată referitoare la tricoul pe care îl port. E un Tom Tailors, dar nu asta e important. E albastru, şi ultima dată când l-am îmbrăcat, am dansat, în Amazon, cu acest tricou până l-am transpirat leoarcă. Şi acum, îmbrăcându-l, retrăiesc bucuria de atunci. Probabil că această amintire va sta ataşată de tricoul cel albastru până când îl voi zdrenţui. E albastrul meu, acela regal, intens, victorios, curat şi penetrant.

Bonus pentru cei care au avut răbdare să parcurgă încolăceala de gânduri de mai sus, o listă (ne-exhaustivă, dar bunicică) pentru a identifica spre ce parte de creier tinde fiecare… Bifaţi din listă ce vă caracterizează cel mai bine, şi apoi evaluaţi câte comportamente aveţi „pe partea stângă” a creierului şi câte „de dreapta”.  Sigur, lucrurile astea au un scop: după ce identificaţi tipul predominant, gândiţi-vă la ce mediu profesional aveţi, zi de zi. Cât e de compatibil cu tipul de abordare conform emisferei dominante. Poate vă vin idei de îmbunătăţire… sau de schimbare 😀

3 comentarii la “pe sârmă

  1. ” Sigur, eu sunt de “stânga”, în sensul că activităţile mele favorite sunt cele care ţin de creaţie, de intuiţie, de sentimente” …. de stanga? parca vizualul indica altceva…. nu sunteti cumva de „deapta”?

    • Mulţumesc mult pentru observaţie, Florina, şi pentru vigilenţă. am corectat …
      Şi nu în ultimul rând, mulţumesc că mă citeşti 😀
      Îmi place adresa de mail 😀

      • Sunteti singura care s-a prins pana acuma de compozitia adresei mele ;)… eu va multumesc pentru gandurile bune, curate si din inima pe care ni le impartasiti… multa lumina! 🙂

Lasă un răspuns

