Ieşirea din stările negative

Ideea de azi a venit, ca de obicei, din mesajele pe care le primesc zilnic. Trei exemple pentru ce înseamnă o stare negativă:

1. cineva de peste mări şi ţări se luptă cu o depresie şi încearcă să schimbe ceva. Am povestit, am lucrat, am făcut planuri de bătălie. Nu s-a întâmplat nimic, depresia e ca un fel de nisip mişcător care te trage la fund, şi ceea ce e uluitor e că poţi ieşi prin proprie voinţă. Am recurs la forţă ca să declanşez o schimbare. Cred că s-a întâmplat. Îmi amintesc că am trecut şi eu prin stările astea, tot ce vrei să faci e să te cuibăreşti şi să plângi într-un colţ. Nu îţi mai trebuie nici duş, nici mâncare, nici nimic altceva. Parcă sâmburele sufletului tău se micşorează, se micşorează până nu mai încapi nici tu acolo. Cuibărit în poziţie fetală, aştepţi în nemişcare. De obicei, de ajutor sunt prietenii, care vin, deschid ferestre, te târăsc în cadă, te hrănesc şi te reconectează cu obiceiul de a face un pas, şi încă unul, de a inspira, şi de a expira. Inspiră. Expiră. Exişti.

2. Altcineva îmi scrie despre anxietate şi atacuri de panică. Am văzut rezultate foarte bune cu psihoterapie… dar şi mai bune cu Reiki, terapii energetice în general, pentru că frica ne descentrează. Terapiile complementare ne ajută energetic să ne regăsim centrul acela de greutate al sufletului. Reîncarcă acel centru. Funcţionează de minune şi combinaţia de lavandă cu portocală, uleiuri esenţiale, în aroma difuzor sau aroma medalion sau pe colţurile pernei, sau în apa din cadă.

3. Am cedat prea uşor unor insistenţe în business, încercând să împac pe toată lumea. Astăzi, compromisul îmi explodează în faţă şi resimt frustrare – că nu am fost suficient de tranşantă de la început, acum un client şi un partener sunt amândoi puşi într-o situaţie dificilă pe care aş fi putut să o evit. Simt cum sentimentul se autoalimentează şi creşte ca spuma de coca cola când arunci înăuntru un mentos, şi – după douăzeci de minute de involuţie – decid să fac ceva. Bunica mea, draga de ea, m-a învăţat în adolescenţă o lecţie care m-a ajutat mult ulterior: săpunul spală pe dinăuntru şi pe dinafară. Aşa că umplu cada, cu intenţia ca această baie să fie pentru curăţare interioară. Picur draga de portocală, anxioliticul şi calmantul preferat, care mă îmbrăţişează cu puterea ei caldă şi tăcută şi iubitoare, şi mă scufund în apă. Mă decontaminez metodic, cu un gel de duş cu extract de mentă. Încet, sentimentul se topeşte şi după douăzeci de minute sunt din nou în starea mea originară. Adaug la cocktail trei meditaţii scurte, de cincisprezece minute bucata, centrate pe iubire şi eliberare de traume, şi iată-mă. Înapoi, pe şină, cu o rochie mov de mătase şi un chef nebun de a face lucruri minunate.

Reţeta e simplă, deşi nu e întotdeauna uşor de aplicat: stările negative au tendinţa să se adâncească. Nu le lăsa să se dezvolte şi să se înrădăcineze. Taie-le alimentarea cu ceva care îţi face foarte, foarte multă plăcere. O baie cu uleiuri. O lumânare aprinsă. Un pahar cu vin. Ciocolată. Sex. Limonadă cu miere. Orice. Îngustează crăpătura uşii prin care se strecoară spre tine durerea, tristeţea, frica, furia sau orice alt sentiment care te îndepărtează de starea ta naturală de bucurie. Acum. ACUM.

3 comentarii la “Ieşirea din stările negative

  1. Mi-a placut foarte mult articolul, am dat de el incercand sa scap tocmai de o stare negativa si a functionat. Ce ne facem insa, daca imediat ce terminam „bucatica de ciocolata” simtim cum starea de dinainte se furiseaza din nou in sufletul nostru?

    • o luăm de la capăt. cu altă metodă, sau cu aceeaşi. cel mai mare păcat e să ne lăsăm cuprinşi de stările negative 😀

Lasă un răspuns

