Arta de a fi un om frumos

Unul dintre exerciţiile mele favorite de prezentare şi poziţionare pe la cursurile „de business” pe care le ţin este cel de construcţie a tag-ului personal.

E interesant să te uiţi cum îşi confecţionează lumea „călăreţul” din hârtie îndoită. În trei, în patru, cu clapă. Apoi, majoritatea îşi scriu numele cu pixul. De la tablă aproape că nu îl vezi.

Un alt curs, iar ne pune asta să ne prezentăm. Apoi „asta”  zice: alegeţi o culoare, întăriţi-vă numele, alegeţi un simbol care să vă reprezinte.

Creativitatea scapă din cuşcă, oamenii încep să îşi aducă aminte cât de plăcut este să te joci, iată, identităţile încep să iasă la iveală.  Cad bucăţile de armură. Oamenii se redescoperă. Poţi spune multe despre un asemenea name tag.  Nume scrise cu litere mari, mici, ce culoare, ce spaţiu ocupă, înclinarea literelor, dar mai ales simbolul.

Probabil că, vrând sau nevrând, o parte din aceste cursuri ocazionale e una de terapie personală. În care oamenii să îşi aducă aminte că sunt frumoşi, pe dinăuntru şi pe dinafară.  Ştii că asta a început să funcţioneze când nu se mai prezintă cu „numele meu este…” ci cu „mă cheamă” sau „eu sunt”.

Mă întreba cineva dacă pot sumariza cumva ceea ce fac. Cu ce mă ocup, integral, incluzând toate felurile de consultanţă. Cred că eu sunt aici ca să le aduc aminte oamenilor că sunt frumoşi şi pot să facă lucruri minunate. Uneori le şi iese :D, dar, vorba ceea, important nu e rezultatul, ci procesul prin care se ajunge la acest rezultat.

Importantă nu e destinaţia, ci călătoria. Căci drumul e cel care ne învaţă de fiecare dată ceva în plus. Care ne mai urcă o treaptă. Important e doar să fim siguri că am ales scara potrivită.

Lasă un răspuns

