somnul națiunii naște monștri

Trăiesc într-o țară în care știrile sunt ținute de divorțul unei curve de un moșneguț, căsătoria unui model cu proaspăta sa pradă smulsă din mâna soției deținătoare, iar parveniții cu 4 x 4 mă claxonează fiindcă vor să facă dreapta de pe banda din stânga și eu le stau în drum.

Lucrurile care păreau odată foarte simple și clare sunt, acum greu de detectat. Bunul gust e primul care ne-a dispărut. Fincă putem. Șortul de baie purtat pe stradă, cu papuci de plastec. Rochia fără umeri purtată cu bretele de sutien. Bluza albă cu sutien negru dedesubt. Clește de plastic peste un coc de teatru. TRicou cu spate decupat și garnitură de copci pe dantelă ieftină. Multe grătaare de poorc moort. Într-un amestec aiuritor.

Disprețul față de cei din jurul nostru. Mergând de la mâncare stricată, la servicii proaste, la afișe scrise cu nepăsarea și necunoașterea de limbă română a arogantului care nu se sinchisește să controleze un text pe care îl propune clientului, sau care e atât de incult încât nu poate formula un cuvânt corect. Aici, în exemplu, nu vorbim despre o greșeală tipo. Nu, nu e decât o mare mârlănie.

Să continuăm cu mostre de viol al limbii române.

Care e pluralu de la poker? Pokere, normal, frățioare. Incult patronul locantei obscure, incult muncitorul producător de semne . Who cares.

Pentru îndulcire, niște înduioșătoare mostre de publicitare și semnalistică oscilând între arta naivă și faliile temporale. Oricum, sunt mai interesante decât nunțile de un milion de euro cu babuini dansând, reclamele pe care ăștia ni le bagă la sonor mărit ca să ne intre bine în cap și violurile de la ora cinci.

O prietenă bine  plimbată prin mintea oamenilor spunea mai ieri că toate aceste lucruri care ne agresează treptat sunt echivalentul  execuțiilor publice din piețele mari ale Evului Mediu.

M-am simțit extraordinar trei zile fără televizor și laptop. Chiar dacă am dat de cele mai stupide metode de semnalizare =)).

4 comentarii la “somnul națiunii naște monștri

  1. Ma enerveaza maxim sa aud ca se da ce se da la TV pentru ca asta cere publicul. Pe mine nu m-a intrebat nimeni daca vreau ca o tarfa din Bacau sa-mi bata in sticla si sa-mi deranjeze cristalele lichide. 🙂

  2. Mulțumesc, om bun. Îmi face tare bine să știu că suntem cel puțin doi de aceeași parte a baricadei, chiar dacă noi avem arc și săgeți și ei trag cu bazooka mediatică.

  3. Eu ma uit doar la Mircea Badea, Mihai Gadea si pe TVR 1 si TVR 2. TVR CULTURAL a disparut din pachetul meu de cablu ( local) !

    PS: eu am intrat la PUBLICITATE la SNSPA anul asta, dar promit sa nu fac reclame proaste niciodata !

    • Mircea Badea rar spre deloc iar cu domnul Gadea nu prea ma potrivesc. Evit pe cat posibil posturile romanesti. Nu mai pot cu Monica Tatoiu si alti creierosi care ne vorbesc de la violuri la macroeconomie. Referitor la Gadea, chiar nu inteleg cum a putut sa stea Paler cu el la masa. E drept ca pe vremea aia ii cerea voie maestrului sa vorbeasca, acum nici cu prajina nu-i mai ajungi la nas.

      Incercati Radu Banciu (B1 TV, e la aceeasi ora cu Badea) cand revine, eu il prefer lui MB.

Lasă un răspuns

