cetăţeni şi dragi tovarăşi, haideţi să haidem

Mă îndepărtez, din ce în ce, de parcă aş privi printr-un binoclu pus invers, de năuceala mesajelor care îmi curg, supărătoare ca muştele albastre, în ochi zi de zi.

De fapt, după ce am sorbit cu nesaţ din comunicare ani la rând, cred că am ajuns, în fine, la o supradoză.  E atâta dejecţie în comunicarea din jurul nostru, şi aşa puţină publicitate bine făcută în general, încât bucuria sticlelor vintage de Coca Cola (am de gând să le pictez şi să le folosesc pe post de sfeşnice) se stinge sub tsunami-ul de publicitate proastă, agresivă, fără sens.

Adolescentul cu care convieţuiesc şi pe care până de curând îl consideram copilul meu comentează cu o maturitate şi o răceală care îmi dau fiori lipsa de logică a fiecărei reclame pe cre o disecăm împreună, anatomopatologi ai ideii.  Mă scârbesc cei care au pus mâna pe un email sau pe un număr de sms ca să ne hărţuiască în mod organizat.

De la stupizeniile gen „cetăţeni, nu vă înghesuiţi, veniţi şi luaţi în ordine marmelada de la Mega” (dacă eram producătorul de marmeladă refuzam porcăria asta) şi până la mesajele năucitoare din ciclul „să vină minerii să ne salveze”, cum e cel cu care începe această postare, văd oameni care ne tratează pe noi, consumatorii, ca pe nişte proşti. Care trebuie să se încoloneze şi să se ducă să cumpere sau să facă sau să spună sau să gândească ceea ce vor EI. Cum rămâne cu ce vreau eu? Cu ce am cumpărat până acum? cu CRM-ul cinstit, făcut pe analiză?…

Mulţi oameni şi-au scris „director de marketing” pe cartea de vizită. Ar trebui să pună funcţia asta între paranteze… sau măcar să întrebe un prieten şi să nu mai fie aşa siguri pe ei.

Lasă un răspuns

