Reporting from Vienna

Cu un an şi ceva în urmă, participam la un congres de marketing asemănător cu cel de azi şi mâine, la care am fost invitată să vorbesc.

Primul lucru care îmi sare în ochi este că vorbim mai puţin de glamour şi deja adresăm problema sângelui şi a lacrimilor.

Apoi, începem să vorbim de întoarcerea la realitate. Transparenţă. Etică, în condiţiile în care consumul de internet îl va depăşi, ca timp alocat, pentru prima oară în istorie pe cel de tv. În iunie.

Microsoft vine cu lumi virtuale pentru lansarea noului XBOX. Un scenariu destul de neliniştitor şi apropiat de Soarele Gol al lui Asimov… Inovaţie, contact direct, personalizare, localizare. Test, test, test. Guerilla marketing dus până la cearta cu media pentru ştiri false 😀 . E clar că peisajul de marketing se zdruncină la fel de tare ca lumea în criză.

M-au impresionat:

  • un exemplu de  guerilla marketing genial din Estonia, au zis ca a cazut un meteorit… şi era planul lor tarifar nou.
  • PR-ul blond de la Barbie, cu o siluetă identică celei cunoscute de la păpuşa anorexică
  • marketeriţa de la Harley… muiere adevărată. Jeans, black shirt şi ziceri  de tip „Poţi fi cel care se uită la ceas… sau poţi fi ceasornicarul”.
  • aura verbală a lui harley. Ptiu, dacă aveam bani, îmi luam sigur o motocicletă, femeia asta m-a convins:  FIRE  ATTITUDE   AROUSE    EXCITE    INSPIRE   REBEL   FREEDOM   INDEPENDENCE sounds just like me… şi ceilalţi un milion de membri ai grupului de utilizatori, zis şi HOG.

Şi aşa, într-o lume dominată pe de o parte de plăcerea experienţei şi pe de alta de puterea consumatorului, singura problemă spinoasă mai rămâne execuţia. Asta dacă ai un buget :)).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s