less is more. but bigger.

Aventurile de la Cosmoprof, din Bologna, mi-au facilitat reflecţia asupra modului în care o marcă se prezintă în relaţia business-to-business.  Lipsa unei părţi semnificative a participanţilor a creat o bruscă vizibilitate a standurilor. Am avut, deci, spaţiu şi timp pentru contemplare 🙂

În primul rând, am văzut o mărire a standurilor, mai ales pentru firmele mari. O afirmaţie masivă, punctată fie de logo-uri imense, fie de construcţii luminos-futuriste.

Imaginile variază de la aspiraţionale, cu veşnicele modele subnutrite şi suprafardate cu iluminatoare de ten, la logo-uri masive. Am văzut mult design minimalist, mult alb şi negru şi – revelaţia sezonului – o tonă de orhidee albe. Săracele orhidee, care – oricum – sunt flori cu conotaţie puternic sexuală, au ajuns în zona banalului.

Produs puţin, superselectat, de preferinţă pus în evidenţă cu lumină, pe formate de retail de lux sau adaptări speciale pentru expo.

Dacă la brandurile mari mă aşteptam la arhitectură, design, declaraţii non verbale de putere, am fost plăcut surprinsă şi de branduri mici, care nu au avut bani să cumpere un hectar de spaţiu dar au avut suficientă creativitate ca să acopere vizual ce vrea brandul să spună, într-un mod care să atragă vizitatorul pentru o discuţie.

Exemplul alăturat mi s-a părut cea mai bună combinaţie, gândită în paşi în funcţie de apropierea treptată de stand. De la distanţă vezi florile luminate, vezi numele mărcii, apoi, pe măsură ce te apropii, spoturile îţi aduc în atenţie produsele – din nou, super selectate şi expuse mai degrabă ca exemplu decât ca descriere exhaustivă de game.

Produsul în sine are şi el parte de fantezie în expunere. Mi-a plăcut foarte mult ideea unui producător de săpun sub marcă proprie – peretele principal al standului îţi arată, practic, că poţi face orice formă şi mărime de săpun, şi nu trebuie decât să iei o decizie, experienţa e demonstrată. Cred că tifonul şi cartonul au costat mult mai puţin ca ideea 🙂

Ultimul exemplu, la care cu greu m-am oprit, pentru că am văzut o grămadă de execuţii interesante, este cel de ingrediente. Nu, nu este masa de deserturi a unui restaurant. Deja, de câţiva ani, vezi la târguri cine ştie ce scrub pe care îl lpoţi, literalmente, gusta, pentru că  e făcut din fructe, legume şi cristale de zahăr în ulei de măsline 🙂

Dar, din nou, simplu, la obiect, fără declaraţii stupide, o prezentare inovativă care vorbeşte de la sine despre natura bio a unui produs cosmetic.

Mă opresc aici, dar, pentru cei însetaţi, restul fotografiilor de la târg sunt disponibile la https://pisicka.wordpress.com/2010/04/17/stuck-in-italy/

Asta doar în cazul în care nu le-aţi văzut deja 😀

Lasă un răspuns

