rolul (de)formator al comunicării

Am crezut, cred şi voi continua să cred că advertisingul e formă de creaţie, una de cultură, una de informare, una de educare. Orice ad care calcă cel puţin una dintre limitele etice mi se pare ieftin, manipulativ, condamnabil, şi lista poate continua.

Cel mai recent exemplu, o secvenţă dintr-un lung şir de flash-uri, unele mai fericite, altele mai ne, e reclama la dedeman.  Linia derogatorie care unduieşte ca poteca de munte de la amor la sex, dragoste, căsătorie şi relaţie de cuplu, în general, a punctat din nou. Eu nu aş fi aprobat asemenea execuţie, chit că vine de la McCann.

Să presupunem următorul scenariu. Copilul tău, în vârstă de 4-5 ani, se joacă în faţa televizorului, aşa cum se întâmplă în majoritatea apartamentelor româneşti de bloc. Televizoarele, după 1989, au coborât de pe comode pe măsuţe scunde, special croite ca să asigure unghiul corect de privire de pe canapeaua din sufragerie. Copilul tău, deci, vede o scenă de normalitate din viaţa unei familii. Ea face curat, în timp ce el stă tolănit pe canapea şi se uită la meci.  Uşor enervat, el îi spune să se dea la o parte, sau să închidă aspiratorul.  Apare şi line-ul – schimbă ceva în viaţa ta. Doamne-ajută. Apoi se dovedeşte că acel ceva e o cutie de vopsea. cool. Încă o şansă ratată.

Nu sunt feministă. În familia noastră, exista un split clar de sarcini între mama şi tata, astfel încât munca să fie relativ egal împărţită. În familia mea, el dădea cu aspiratorul, iar copilul, proaspăt avansat la stadiul de adolescent, spală rufe şi vase. Găteşte când nu mă simt bine. PENTRU CĂ LOCUL BĂRBATULUI NU E PE CANAPEA, CU TELECOMANDA ÎN MÂNĂ, ci în familie, participând cu ce poate şi cum se pricepe, damn it.

Iar creativului care a conceput această minunată reclamă îi doresc o pereche care să nu pună mâna pe nimic, ca să nu îşi strice manichiura, şi atunci să vedem cât îi place modelul larg difuzat la ore de maximă audienţă.

Anunțuri

2 comentarii la “rolul (de)formator al comunicării

  1. Corect, chiar daca eu n-am vazut „reclama” …cumva barbatul era si cu o sticla de bere prin preajma ? cred ca ar merge si pentru firmele de bere/rachiu/vinars, etc daca schimba vopseaua cu un pet de 2 litri si Dorelul aferent.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s