îmi place la starbucks pentru că

Despre Starbucks am citit, mai întâi, în cărţi de marketing. O afacere care voia să vândă cu doi dolari şaptezeci o cafea, când ea costa de obicei un dolar. Nimeni nu i-a dat vreo şansă, pentru că s-au uitat doar la shoppingul raţional.

Starbucks, încăpăţânat, a venit cu un model care a revoluţionat retailul de gen. Lumină, mirosuri, un univers al cafelei. Poate similar cu felul în care Ikea a revoluţionat vânzarea de mobilă.  Şi Starbucks a câştigat pariul.

Apoi, ca orice lider adevărat, a fost modest şi a încercat să continue inovaţia. Mărturisesc că nu au cel mai bun chai. Dar îmi place la nebunie ideea de fair trade, faptul că banii se duc la mici cultivatori oneşti, şi zgârcenia cu care oferă şerveţele, ca să tăiem mai puţini copaci. Iată un brand în vena căruia curge, din plin, responsabilitatea socială. Iată cum ceea ce părea mai degrabă un trend care alimenta fluxul de marketing a devenit bună practică. Şi ne place la nebunie, la fel ca sticluţele cu suc de fructe amestecat cu ceai şi, din păcate, la fel ca prăjiturile păcătoase…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s