„think customer”…

… este una dintre expresiile pe care am auzit-o până la obsesie de la toţi străinii cu care am lucrat. Obsesia s-ar putea traduce prin a te gândi la client, a gândi cum gândeşte clientul, a gândi pentru client şi lista ar putea continua.

Dacă există un lucru care mi-a plăcut în America, acesta este faptul că recunosc sursa banului şi se educă să o respecte. Când plăteşti,eşti împărat.

Sigur, asta nu prea lasă loc valorilor intrinseci, dar – cel puţin- creează o cultură de customer service al cărei unic corespondent l-am găsit în Turcia. Cu deosebirea că turcul, selecţionat genetic pentru activităţi comerciale, te respectă şi tratează instinctiv ca pe un prieten ales, pe când la american ăsta e un comportament edcat sistematic.

De cele mai multe ori, fugim în reţetele cunoscute. Mixul de canale, mesajele, conţinutul comercial în sine.  Ne lipseşte secunda aceea de disciplină mentală în care să ne întrebăm ce ar gândi clientul, acela pe care trebuie să îl cunoaştem ca pe mama, despre ce vrem să îi propunem.

Aşa apar ideile. Pe una am remarcat-o zilele trecute, la semafor. La înălţimea şi în locaţia perfectă pentru a fi ţinută minte…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s