să nu cădem în şabloane

Poţi cunoaşte o ţară dacă te uiţi la apucăturile de publicitate pe care le are. India, de pildă, a fost o lecţie fără seamăn. Nu trebuie să citeşti nicio cifră de macroeconomie, e suficient să te uiţi un pic la outdoor. Care outdoor? Panourile sunt masate în preajma oraşelor mari. În rest, nimic. Într-o ţară în care nu sunt suficienţi bani să îţi faci o firmă din plastic şi în care majoritatea magazinelor nu au vitrină, din simplul motiv că sunt un fel de garaj cu un oblon, numele prăvăliilor se scrie cu vopsea.

Vodafone a înţeles asta şi s-a apucat e treabă, drept care nu e orăşel sau sătuc în care să nu vezi branding la greu, uneori oblon după oblon. O ţară Vodafone, asta e ceea ce a ieşit. Frumos? Ciudat? Greu de zis. Ce e clar este că nu poţi pleca la drum cu o reţetă de multinaţională în buzunar.

Partea interesantă abia acum urmează. Pentru că, dincolo de omniprezenţa Vodafone într-un peisaj exotic cu care se potriveşte, la prima vedere, ca nuca în perete este complementată de adevărate declaraţii de forţă ale distribuitorului naţional de benzină… sau de mărcile internaţionale, care arată pe străzile din New Delhi cam la fel cum ar arăta la noi pe stradă un elefant alb 3D. Şi, pentru că o imagine spune mai mult decât o mie de cuvinte… Iată cum arată polul celălalt. Şi poate mai ieşim şi noi din cutiuţa cu billboarduri.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s