just teasing

goodiesIeri. Zi lungă. Mă întâlnesc cu oameni cu care vorbesc despre lucruri care vor apărea în curând. Parfumuri bune, remedii creative, bio, eco, lumea e mică.

Întoarcerea de la obsesiile olfactive care te cotropesc de la kilometri (adevărat, pitzipoanka românkă nu a învăţat încă treaba cu punctele de puls şi varsă un kil de esenţă hiperconcentrată pe ea, sperând că armăsarul va deveni mai interesat), la innuendo. Lăcrămioarele de pădure. Mac. Floare de colţ.  şi tot aşa. Mici accente care te trag de nas ca linguriţa pe ştiucă şi te poartă în  zona aceea de penumbră, atât de interesantă pentru explorare. Nu pot spune mai mult, dar … vin sărbătorile 😀

Apoi, moartă de sete, mă reped după un suc biotta – singurul loc era biogood. Mirosea atât de frumos înăuntru, a pâine coaptă, că am făcut abstracţie de faptul că sucul era mai scump ca la Satya. Şi am luat şi o franzelă. Bună. Şi aveau pe perete un afiş pe care să le scrii ce îţi mai doreşti să găseşti pe raft. 500

Apoi, jocul contrariilor. Am primit, gratuit, card de loialitate. Nu ştiu exact ce o să îmi ofere, sper din inimă că va fi interesant. Ştiu că Aneta s-a străduit pentru brandul ăsta şi lucrurile s-au vărsat şi în siglă, şi în card. Poate puţin cam prea egoist pentru gustul meu, dar – for sure – cool şi good looking. Mărul şi inima au ajuns o obsesie cvasi-freudiană în comunicarea de azi. Nu mă pot opri să fac comparaţia cu un magazin bio, tare drag mie, cu produse bune, care te înfăşoară într-o mantie verde, molcuţă şi reconfortantă de bien etre… şi care m-a ciocnit cu o vitrină plină de cuvinte abordate foarte româneşte, sunet de talangă dogită într-un concert de clopoţei de argint. Iar apoi mi s-a spus că nu primesc card decât dacă cheltuiesc cinci sute de lei. Fraţilor, ieşiţi puţin afară, luaţi o gură de aer şi apoi haideţi să gândim.

obligatoriu...Un bon bunişor de cumpărături fmcg peste tot e cam trei sute. Trei şi ceva. De ce să enervezi clientul (sincer, m-am gândit să nu le mai calc pragul) după ce nu îi dai nicio mostră şi să îi ceri să suplimenteze de la patru la cinci?… Pentru a dimensiona corect greşeala: lansezi o reţea. Ce vrei, valoare sau număr de clienţi? Gogomanul român spune, invariabil: amândouă.

dar dacă iei loc şi te gândeşti o secundă, ca să ai valoare trebuie să ai clienţi. Deci răspunsul corect e: recrutezi, apoi îi creşti. Mai mult. Un card ar trebui să loializeze. Păi cum e mai loial: unul care vine o dată şi ia de cinci milioane, ca să îl miluieşti cu cardul tău, sau vine de cinci ori, vede ce mai e nou, încearcă şi gama cealaltă… ? (Întrebare cu răspuns ajutător)

dragii mei, creşteţi-vă businessul corect. Dacă vă place suma de cinci sute de lei, OK. Dar de ce să nu promovezi ideea de a colecta bonurile pe un cuponaş de carton, astfel încât să aspiri la sumă? Poate unii dintre potenţialii doritori de discount de opt la sută nu vor cumpăra niciodată de cinci sute de lei. oricât şi-ar dori.

M-aş bucura să văd mecanismul refăcut, şi să aud ce s-a întâmplat. A propos, dacă casiera nu menţionează mecanismul, de unde Dumnezeu află fraierul de client despre card? Poate vitrina, curăţată de toate substantivele şi atributele urlătoare, poate purta o semnătură vizuală discretă.  Cardul.

So much for the free advice. Îmi faceţi şi mie un card de discount? Şi, pe urmă, îmi propuneţi o comunicare relevantă şi directă, dacă tot mi-am făcut card?

Mă duc să îmi administrez un puf de parfum cu mac. Poate mă face să mă simt mai bine.

2 comentarii la “just teasing

  1. Treaba cu crescutul clientilor inseamna un efort in plus 🙂 …
    Mai facil e sa faci 500 lei dintr-o singura tranzactie, de la un singur client.
    Romanian bio style 🙂 …putin mirositor, neaosh si nu doare !…

    • unul din lucrurile pe care le-am învăţat în Tibet e că trebuie să ne stăpânim când avem tentaţia de a judeca pe cineva. sau de a fi cinici.

Lasă un răspuns

