manageri de toate felurile

concentrareSituaţia: seminar de urgenţă pentru integrat mai multe specialităţi. Nu e timp de căutat săli, iar tipul de activitate nu e neapărat stimulat de veşnicele săli de conferinţă din firmă. Care nu au nimic rău, doar că nu stimulează creativitatea şi nici concentrarea.

Aşa că am adunat gaşca ăe jos, pe perne, pe canapele, pe şezlonguri, care cu laptopul, care cu flipchartul, care cu notes-urile, şi am reuşit să facem într-o zi ceea ce în mod normal ar fi durat două.

IMG_2199Avantajul ieşirilor, în cazul în care nu se transformă în şedinţe interminabile cu powerpointuri de zece ore (caz în care participanţii sunt în moarte cerebrală de la prânz încolo) este că oamenii se setează complet diferit. Recunosc că, atunci când am aflat de modelul lucrăm la mine acasă, am ridicat sprânceana. Era cam acum vreo cincisprezece ani. Recunosc că între timp l-am testat, nu am făcut niciodată abuz şi funcţionează. 

La birou, non-participanţii au dat mici semne de gelozie şi iscodeală. Hm. Să fii gelos că nu ai fost invitat la o şedinţă, asta da. Dar ce e mai important e cât de relaxat e stilul de management, de fapt. 

IMG_2200

M-am gândit puţin şi, probabil, practic unul dintre stilurile enervante pentru managerii directivi. Pentru că încerc să stau aproape de ce se întmplă tuturor celor din echipă, măcar primul nivel, pentru că am încredere, deleg, îi las să greşească, îmi asum, dar mai ales pentru că nu îi hăituiesc. 

IMG_2202 Există atât o meteahnă românească, să nu se ţină omul de ce are de făcut, cât şi încununarea ei managerială, follow up încrâncenat, eventual legat de deadline-uri absolut nerealiste.  Pe mine, una, mă demotivează. 

Prefer să lucrez relaxată, de pe canapea. Iar oamenii mei, de fiecare dată, produc mult mai bine când scot din buzunarul secret o reţetă nouă de întâlnire. 

Spre deosebire de maratoanele în care nu apuci nici să mănânci de prânz, am făcut treaba la capăt de ac şi am avut şi timp de salată.

IMG_2204

Probabil că nu aş putea lucra într-un mediu formal. Nu din nou.

Lasă un răspuns

