reţeta de câştigător

carte-super Stau să sumarizez ce anume a dus la prezenţa a două premii pe masa mea în aceeaşi zi, după avalanşa de invitaţii la speech către studenţi sau lideri aspiranţi.
Ce-am făcut bine, cred eu, e aşa:
1. am luat brandul de acolo de unde era şi am decis unde trebuie să ajungă
2. am întrebat clienţii, am măsurat, am segmentat
3. am repoziţionat, soft, cel mai greu, pentru că e uşor să pui o etichetă şi mai greu ca cel care poartă veşmântul să deducă ce marcă e.
4. am ţinut aproape brandul de strategie şi mai ales strategia de brand.
5. am promis numai lucruri pe care le puteam realiza. Mai putin importantă diferenţierea decât trăirea valorilor.
6. Modestie. Un brand câştigător mai are întotdeauna ceva de făcut. Sau de început. Sau de deschis drumuri.Marketingul şi operaţiunile sunt fraţi de cruce, nicio întreprindere solitară nu va reuşi.
7. Am tratat brandul ca pe o persoană şi am avut noroc de o potrivire între ce cred eu şi ce crede brandul, deşi nu m-am căsătorit cu el :D.
8. l-am povestit nu doar clienţilor, ci şi angajaţilor. Mai e cale de făcut, dar important e ca oamenii tăi să creadă în ceea ce faci. Începând cu echipa şi terminând cu omul de la counter.
9. Nu am făcut decât compromisurile absolut necesare, ca să câştig războiul. E o bătălie pe care am pierdut-o, dar am de gând să o fac din remiză, victorie.
10. Am avut parte şi noroc de un board executiv care a aprobat toate nebuniile, chiar dacă uneori nu le-a înţeles în totalitate, sau dacă nu semănau deloc cu vreun rezultat din experienţă. sensi-superŞi aşa, până la urmă, au ieşit şi cfrele de awareness… şi premiile… şi toate  celelalte.

cine citeşte cărţile şi bagă bine la cap ce scrie acolo, nu poate greşi. Şi nu vorbesc de cele 52 sau 55. 🙂

Lasă un răspuns

