Lectia de segmentare, in direct

ce vorTurnul de fildes da dependenta.  Te obisnuiesti foarte usor sa judeci prin lentila cercetarii de piata, a rapoartelor, a putinelor emailuri pe care le primesti de la oamenii din vanzari. Tragi concluzii. Omiti segmente, generalizezi sau, mai rau, croiesti o campanie dupa naravuri si trebuinte personale.

In afara de cartea care ar trebui mancata pe paine, unul din lucrurile pe care le uitam sau peste care sarim pentru ca suntem prea prinsi prin tot felul de sedinte si planificari imposibile este sa iti vezi, live, clientii. Acolo unde sunt ei si fac ceea ce fac ei de obicei.

Cele mai multe idei de marketing mi-au venit uitandu-ma la client. Nicio agentie si niciun marketer nu mi-a putut da insight-uri atat de corecte cum sunt cele pe care le primesti de la el. Aseara am vazut generatia urmatoare. Sau o parte valoroasa din ea. Destepti, cititi, dornici de comunicare. Exigenti, relaxati, non conformisti. Respirand toate valorile la care generatia mea a tanjit – de la cercelul din ureche la tricoul inscriptionat – va mai aduceti aminte domnilor, doamnelor?… – noi nu aveam voie decat cu monocolore. Poate ca vom avea parte de noul val romanesc de yuppies; cert este ca, privindu-i, am respirat usurata, pentru ca au sfidat norma cu piercingurile si tunsorile, cu gentile informe si blugii tociti. Asta nu-i face mai putin exigenti, deci, pentru marketerii produselor urmatorului deceniu, mult noroc: acesti clienti sunt genul no bullshit. Pentru ei trebuie valoare clara, fara povesti, fara sirop, fara false claim-uri.

Sunt sintetici, eficienti, atenti, ascutiti, frumosi. Merita sa faci pentru ei ceea ce se numeste the extra mile.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s